width Reakció Scall Fast SF Jobbik Jobbikos jobboldali nemzeti radikális érzelmű politika hírek viccek én: 2008.01.27.

2008. január 27., vasárnap

A fordított hatás elve?

A fordított hatás elve?

Média hack melynek célja : "save demszky's ass" mivel bedőlt a metró - szó szerint : nem lehet tovább építeni mivel beomlik.

Demszky zsindexes seggnyalói okos emberek. Tudják a módját hogyan keltsenek fel érdeklődést és szimpátiát miközben látszólag gúnyolnak egy beruházást, de mégis csak szimpátiát ébresztenek iránta egy könnyen félreérthető kampánnyal, melynek jelmondata "a 4-es metró barátai"

PEDIG IGAZÁBÓL ŐK CSAK DEMSZKY BARÁTAI.

Ez tipikus esete a zsidók tudvalevő mentalitásnak, kilopkodták a kasszapénzt, a magyarok pénzét, folyton ígérgettek, meg hiteleket vettek fel rá, és amikor itt tartunk, mármint ugye lehet hogy befuccsol az egész, még ők hívják az embereket nagy boldogan dolgozni. És ha ezek a közmunkára hívók nem is a főváros, sőt nem is az SZDSZ, de még csak nem is Demszky barátai, hanem azok fizetett alkalmazottai, akik miatt nem csak Budapest, de az ország is a lehető legrosszabb irányba tart - nos, akkor ki fogadja meg a 'barátságos' felhívásukat? A félre vezetett balekok... kíváncsi vagyok, hogy hányan fognak elmenni... de most tényleg. Elméletileg az építést az adódból, és a bkv jegyed/bérleted X%-ból fizetik és még dolgozz ingyen. Megnézném, hogy a főgeci azaz a főpolgármester lapátol XD

Meg lehet figyelni, hogy rácuppantak a 4-es metró témára, már több mint tíz postot írtak róla.

"azt nem tudom eldönteni még, hogy az Index üzletileg, vagy politikailag áll-e mögöttetek: veletek és általatok nem Tótát akarja-é hitelessé és eladhatóvá tenni most, a nagy kormány-kampány indulásánál"

Erre nekem van válaszom. Főleg miután néztem az Echo tévén tegnap azt a beszélgetős műsort ahová egyiküket meghívták. De igen, beleszól a zsindex. :)

És igen, tóta utódai lesznek. Miért? Ő is épp úgy isteníti a "Kapitalizmust" és kommunistázik mindenkit aki szociális igazságosságot, szolidaritást hirdet. Van egy nagyon jó kis paródiája ennek az egyoldalú tőkeimádatnak :

http://tirpakbokretas-reloaded.blogspot.com/search/label/piacfundamentalista
http://tirpakbokretas-reloaded.blogspot.com/2008/01/modern-kpmesk-pneurpai-piknik.html

Igen, a reakció.hu amolyan neokonzervatív fajta. A Heti Válasz, a HVG és a Magyar Narancs egyfajta keveréke. HVG mert neokon, Narancs mert (látszólag) lazák, Heti Válasz azért, mert (látszólag) minden pártot kritizálnak.

A fordított hatás elve pedig az, hogy amit ügyetlenül és könnyen félreérthetően gúnyolnak, az úgy marad meg az egyszeri olvasóban, mint valami érdemtelenül bírált dolog. Ezt a dolgot úgy is hívják, MÉDIAHACK.

Wikipédia szócikk részlete :

A Négyes Metró Barátai nevű (addig ismeretlen) szervezet 2008. január 14. (vasárnap) éjjel gerilla-marketing akció keretében több száz plakátot ragasztott ki a metró épülő állomásainak és forgalmas csomópontjainak közelében (pl. a Kálvin téren, a Rákóczi téren, a Fővám téren és a Móricz Zsigmond körtéren). A felhívás szerint a Négyes Metró Barátai "fiatalokat és időseket, családapákat és családanyákat toborzott", hogy 2008. január 17-én csütörtökön jelenjenek meg munkaruhában, sisakkal a metró Rákóczi téri épülő állomásán, és fogjanak önkéntes közmunkába, azaz kezdjék el saját kezükkel ásni az alagutat.

A szervezet saját honlapot hozott létre és videókat tett közzé a különböző megosztó oldalakon. A honlapot a Városháza címére jegyezték be, ami az internetes fórumokon és a sajtóban találgatásokra adott okot, miszerint az akció mögött Demszky Gábor és kampánytanácsadói állnak. A Főpolgármesteri Hivatal azonban cáfolta ezt az értesülést. A Négyes Metró Barátai széles körű médiavisszhangot váltott ki, a rejtélyes társaságról részletesen beszámolt a Petőfi Rádió, a Magyar Televízió, a Népszabadság, az Index és további médiumok tucatjai.


Na itt a lényeg. Index? Index tulajdonában van a Reakció újság, akik lényegében e "négyes metró barátai civil szervezet" ötletgazdái. Petőfi? Ahol a zsidó Such élet-halál de legalábbis a tájékoztatáspolitika ura? MTV ami a kormány szócsöve, hisz onnan kapják a pénzt? Népszabadság ami a Szabad Nép című komcsi lap jogutódja, amiben a Rákosi korszakban vérkomcsi írások jelentek meg? (most zsidó tőkések tulajdonolják e lapot)

Ez az egész arról szól, demszky szégyenben maradt a metróval, amit 20 éve ígérget, és semmi sem fog megépülni belőle, de valamivel el kell terelni a 20-50 év közötti közéletben aktív választók figyelmét a témáról, mondjuk egy ilyen hülyeséggel mint ez.

Amúgy tök fölöslegesen ugrándoznak, demszkyn és körein kívül senkinek semmi beleszólása nincs a négyes metró építésébe, sem abba mennyi pénzt ölnek bele a fúrásba. Különben sose lesz kész amíg demszkáj a góré, mivel amíg nincs kész, addig lehet lopni. Közbeszerzésen mondjuk. Jósolok valamit. Demszky tudja már hogy nem válaszják újjá 2010-ben, tehát 2010 előtt nem lesz kész a 4-es metró.

Az újonnan csatlakozó tagországok közül a négyes metró a legnagyobb egyedi projekt, amira támogatást kértek. Mértékére jellemző, hogy a ÚMFT kiemelt közlekedési projektjeire fordított összeg több, mint felét erre a metróra költenék (értsd: egy seregnyi közepes és kisebb méretű, fővárosi és vidéki közlekedésfejlesztési tervhez nem lehet uniós pénzt szerezni, mert Demszky és üzlettársai ráültek a fejlesztési pénzekre.

A Bizottság 1 milliárd euróban maximalizálná a metróra fordított támogatást, méghozzá úgy, hogy azt csak az első szakaszra fordítanák. A VEKE értesülései szerint ugyanis a második, Bosnyák téri szakaszról hallani sem akar a Bizottság (mert annyira gyengék az utasforgalmi - így a megtérülési mutatói).

Az első szakasz hivatalosan benyújtott utasforgalmi adataira jellemző, hogy pl. úgy számolták, hogy az ÖSSZES Erzsébet hídi busz forgalma a négyes metróra fog átterelődni. Ez logikai lehetetlenség, hiszen az 5-ös, 78-as stb buszok utasai NEM a négyes metró vonalán utaznak. Mégis hozzácsapták őket a várható utasokhoz.

A Bizottságnak nincs nyilatkozata, mivel alig pár napja küldte el a magyar kormány Brüsszelbe a projekt tervét. Mostantól fél évet ülhetnek rajta a Bizottságban - nem fogják elsietni.

A metró jelenlegi tervezett költsége 511 milliárd forint. A Bizottság 260 milliárd forintot adna, maximum! értsd: ha egy tökéletes, 100 százalékig biztos és alaposan előkészített projektről lenne szó.

A metró kapcsán erről nincs szó, ezer helyen kilóg a nagy szőrös lóláb. Számold ki, mi lenne, ha 260 helyett csak 200, csak 100, csak 50 milliárdot adnának - ki fizetné a többit? A 260-on fölüli milliárdokat EFB-hitelekből fizetjük - már most.

Mégis, hány százezer millió forintnyi hitelt fizessen még az ország egy, a hetvenes évek tervei alapján készülő metróra?

Csak azért, hogy Demszky hagymázas álma teljesüljön????

A következő levelet sokaknak szétküldték, a "metró barátai" is megapták többek közt, és a levélírónak igaza is van :

„A 4-metro barátaitól kaptam meg a címét. **** ***** vagyok, újságíró. Jelenleg a Szeged környéki Térségi Tükör című újságban dolgozok fel egy érdekes témát a metróépítéssel kapcsolatban. Kérném a véleményét, ha lehetne, mint az építés mellett elkötelezett civil szóvivő.
A 4-es építési költsége 511 milliárd forint. A vidéki embereket ez a szám azért is foglalkoztatja kiemelten, mert a vidékfejlesztésre fordított állami keretösszeg hozzávetölegesen a két és fél szerese, kb. 1300 milliárd forint.
Ön szerint a két fejlesztés fajsúlyosan hogyan mérhető össze? Kérdésem: a vidéken élő mintegy kilenc (Bp és vonzáskörzetének becsült népességét nem számítva) millió ember, ha csak számadataiban mérjük, nem érdemelne-e többet, és így érhető-e ha nem szimpatizálnak az építéssel a nem Pest megyeiek?
A baráti társaság mennyiben fővárosi kötödésű? Azt akarom ebből kihozni, hogy akkor is támogatnák-e a kezdeményezést, mint aktivisták, ha mondjuk a 43-as út mellett élnének, ahol Bulgária és Románia csatlakozása óta (ami előre látható volt... mondjuk már tíz éve) a halálos balesetek száma drasztikusan növekszik. Az út menti házak falai repedeznek, a zajszennyés jóval az EU-s norma fölött van. Nem érdemelt volna-e prioritást az autópályaépítés ezen a szakaszon?
És gazdaságilag: hogyan győzné meg a vidéki embert a metróépítés őreá gyakorolt pozitív hatásairól? Példa: a 4-es metró annyiban javítja a főváros közlekedését, hogy az kihat a város és így az ország GDP növekedésére is, ezért Józsi bácsi is jobban fog élni a Csongrád megyei Szatymazon...” ...hát nem fog jobban élni... :-))

DE nem csak amatőrök hanem komoly szakemberek is kétlik a 4-es metró jelenlegi formában való megépítésének értelmét és gazdaságosságát.

Hamis adatok alapján szétfúrt város: a 4-es metró valódi értéke

Eddig viszonylag kevés szó esett a gazdasági kérdésekről a 4-es metróval kapcsolatban, jelentős közgazdasági tartalmú vitát a terv nem gerjesztett. A VEKE ezt a „hiányosságot” szeretné pótolni azzal, hogy részletesen áttanulmányozta a 4-es metró megvalósíthatósági tanulmányában közölt gazdasági elemzést, és megosztja kételyeit az érdeklődőkkel.

2006. november 30.

A 4-es metró a közlekedési szakma köreiben mindig is vitatott elképzelés volt, hiszen az nem más, mint a 70-es évek közlekedési struktúrájának átörökítése a 21. századba, természetesen a kor technológiai színvonalán, ám ettől még nem a kor elvárásainak megfelelve.

Tanulmányunk azonban annál is inkább időszerű, hiszen miután hivatalosan is bebizonyosodott, hogy a négyes metróra a mai Magyarországon nincs pénz, lehetőség nyílik a mélyben rejlő szakmai tévedések feltárására. A magyar állam kiszállása és a metróépítés EU-pénzekből történő megvalósítása szükségessé teszi, hogy a terv megvalósíthatósági tanulmányát újra elkészítsék. Eközben újra a felszínre bukkannak az eredeti megvalósíthatósági tanulmány véleményünk szerint hamis számai.

A tervezési folyamat elején - 1996-ban - készült dokumentum szinte minden téren súlyos tévedéseken alapul. A metró várható forgalmának számításakor alkalmazott túlzó becslések a ténylegesen várható forgalomnak mintegy kétszeresével számoltak. Az utasok által elérhető időmegtakarítás szintén erősen túlzó becsléseken alapul. A négyes metró a ma tervezett formájában valójában az érintett térség utasaiból is csak igen keveseknek jó: a felszíni hálózat előre jelzett megcsonkítása után még az is előfordulhat, hogy a metróépítésnek több vesztese lesz, mint nyertese.

A négyes metró megvalósíthatósági tanulmányának minden téren hamis számai és azok küszöbön álló újraszámítása ismét aktuálissá teszik a kérdést: érdemes-e erre az elavult koncepciójú, a várt hasznot nem hozó metróvonalra elkölteni az immár 500 milliárd forint közelében járó beruházási összeget? A pénzpazarlást súlyosbítja, hogy a metró EU-támogatásból való megépítése miatt a következő uniós költségvetési ciklusban más tömegközlekedés-fejlesztési beruházásra alig jut támogatás, úgy Budapesten, mint vidéken.

A tanulmányban tett megállapítások fényében egyértelmű, hogy súlyos felelőtlenség Magyarország nagyjából összes tömegközlekedésre költhető erőforrását a hibásan megtervezett négyes metróba fektetni. A 4-es metró vonalvezetése (Kelenföld - Keleti pu.) olyan lehetőségeket rejt magában, amelyek megfelelően kihasználva a vonalat Budapest egyik legfontosabb közlekedési folyosójának gerincévé tehetik. A lehetőségek kiaknázására azonban a jelenlegi koncepció egyáltalán nem alkalmas. Ma még - egy rövidebb halasztás (ami alatt az ország pénzügyi krízise is mérséklődhet) és áttervezés felvállalása mellett - azzá tehető.

A részletes elemzésünk letölthető INNEN!

http://www.veke.hu/download/m4_tanulmany.pdf