width Reakció Scall Fast SF Jobbik Jobbikos jobboldali nemzeti radikális érzelmű politika hírek viccek én: 2014.06.20.

2014. június 20., péntek

Reklámadó, sajtószabadság, liberális média... (Hírlap-cikkre komment)

A cion-liberál elvtársak egyik legfontosabb fegyvere, hogy ők szórakoztassanak bennünket még akkor is, ha semmi kedvünk politizálni. Így politizál, pontosabban terel a pletyka, celeb, bulvár 'kontent' is. El lehet rejteni a politikai üzenetet, átmegy szépen, főleg az "én nem politizálok" ergo tájékozatlan emberekre az érzelmi alapú demagóg propaganda nagyon is hat. Mi az hogy! :P

Függetlenül a konkrét reklámadó témától, ha valaki eddig jobbról hozzá mert az elvtársak féltve őrzött médiafölényéhez nyúlni, rögtön megtörtént a mozgósítás, nyüszített a sakálvokál, demokrácia, sajtószabadság, ellensúlyok és fékek, összehordtak minden köözhelyes és nemigaz ballib baromságot. Ha új és a liberálisoktól tényleg független média indult, vagy egy nem liberális kör megvett egy eddig vérlibsi médiavállalkozást (pl Magyar Hírlap irányváltása), máris igyekeztek lejáratni a különféle szocionista politikusok, és sajtó-kutyáik.

A reklámadó jó a reklámok visszaszorítására is, ha a média el akarná kerülni ezen adót, nosza rajta. :)

Menetszél

Bayer Zsolt

2014. június 14., szombat Álláspont

„A kereskedelmi tévék nagy károkat okoztak 1997-től mostanáig…" – mondta Gulyás Gergely az Egyenes beszédben, jogosnak ítélve a reklámadót, elítélve a valóságshow-kat. „Egyetért ön Gulyás Gergellyel abban, hogy a kereskedelmi televíziók az elmúlt tizenhét évben több kárt okoztak, mint hasznot?"

Ezzel a kérdéssel lepte meg hallgatóit a Klubrádió, egészen pontosan Neuman Gábor. Neuman Gábor a világtörténelem legértelmetlenebb rádióműsorát vezeti a Klubrádióban. Az a címe, hogy Ez itt a kérdés!, minden hétköznap délben hallható. Arról szól, hogy Neuman Gábor feltesz egy kérdést, a hallgatók meg igennel vagy nemmel felelhetnek telefonon, emelt díjas hívás segítségével. Neuman Gábor olyasmiket szokott kérdezni a rádió törzshallgatóitól, hogy „Marek Bertram politológushallgató, aki szakmai gyakorlaton volt a Magyarországi Cigány Pártnál, azt állítja: több párt kicserélte egymással az aláírásokat az állami támogatás megszerzése érdekében. A KTI, a JESZ, az MCP, a SZAVA és a Zöldek Pártja is. Ellenük feljelentést tett. Ön szerint a nyomozás érdekében és a választási csalást elkerülendő el kellene halasztani az április 6-i választást?" A törzshallgatóknak pedig – úgysem hiszik el! – a 84 százaléka igennel, 16 százaléka nemmel voksolt.

Nos, Neuman műsora nagyjából olyan, mintha valaki megszavaztatná a gyerekeket az utolsó tanítási napon, hogy szeretnének-e mégis inkább suliba járni egész nyáron. De Neuman szellemi képességeivel tökéletes összhangban van ez a műsor, úgyhogy végül is ez az értelme. Mert végül is mindennek van valami értelme. A babirusszának is, Neuman Gábornak is.

Ez a mostani kérdés pedig egyenesen elgondolkodtató. Ugyanis azt hinné az ember, hogy ez nem kérdés. Hogy azért ezzel mindenki tisztában van, még Neuman is, ezért nem fut bele egy olyan késbe, hogy az ő hallgatói egyetértsenek Gulyás Gergellyel.

De be kell lássuk, tévedtünk. A Klubrádió törzshallgatói Gulyással szemben szavaznak, akkor pedig a kereskedelmi tévék létezését valakik mégiscsak hasznosnak ítélik meg. S ezen a ponton illik eltöprengeni. Mert mi hasznosat láthatnak a kereskedelmi televíziókban a mi szeretett felebarátaink?

Talán az egykorvolt Mónika-show hagyott maga után ilyen érzéseket. Amikor a létezés egészen felfoghatatlan bugyraiból előrángatott nyomorultakból csináltak bohócot ország-világ előtt, a nagyobb nézettség oltárán feláldozva a humánum legutolsó morzsáját is. Imigyen hozzájárulva egyszersmind a cigányokkal kapcsolatos össztársadalmi kép és előítélet további rombolásához, elmélyítéséhez. Vagy esetleg a valóságshow-kat ítélik hasznosnak olyanok, akik után aztán gyanútlanul megfogjuk a kilincset?

Az is lehet. És lássuk be, a valóságshow-k is képesek voltak színvonalbeli zuhanást produkálni. A legutóbbi ilyen produktumban például feltűnt egy Aurelio fantázianévre hallgató ázalag, aki azzal tette magát híressé, hogy az összegyűlt villabeli lányok (lányok? Jézusom! Nőstények!) előtt levetkőzött meztelenre, majd a hímtagját roppant ügyesen elkezdte az óramutató járásával megegyező irányba pörgetni. A produkciót pedig nyomban felkapta a valóságshow-kkal megegyező lelkiségű média (444.hu stb.), és nevet is adott neki nyomban, azt, hogy f...helikopter.

Valószínűleg ez az érték honfitársaink meg a Neuman Gábor szerint. No és persze az a tény, hogy amennyiben lenne rá lehetőség, a kereskedelmi televíziók kivégzéseket is közvetítenének élő egyenesben, és egészen elképesztő nézettséget produkálnának hozzá. S ezzel rendben is lenne minden, miképpen most is rendben van minden, ugyanis a nézettség rendben. És ez a hivatkozási alap mindenre. Ha jól emlékszem, Ákos még a kezdet kezdetén, Bonanza Banzai korában énekelt valami olyasmit, hogy „nem biztos, hogy jót tesz neked, ha kiszolgálják az ízlésedet", de ez nagyon régen volt. Azóta győzött a nézettség, győztek a kereskedelmi televíziók, dől a lé, dübörög a reklám – kivéve persze, ha a Schindler listája van műsoron, olyankor tilos vécétisztítóval meg intimbetéttel megzavarni a műélvezést. Vécétisztító és intimbetét csak Mel Gibson Passiójához dukál. Ha egyáltalán…

Aztán ha a kormány úgy dönt, hogy megadóztatja a reklámmilliárdokat, melyek a f…helikopter gyümölcsei, akkor nagy lesz az összeröffenés, és elkezdik temetni a sajtószabadságot. Az RTL pedig bosszúból elkezd kormánygyalázó híradókat gyártani. Akkor viszont nem értem az egészet. Mert ugye mindebből az következik, hogy az RTL eddig meg volt véve, tokkal-vonóval. Kilóra megvették őket az előző kormányok az adóztatás hiányával, cserébe készültek a kétfejű borjakról és édibédi újszülött sünikről szóló híradók. Most meg itt az adó, itt a gyalázkodó, kőkemény politikai híradó. De akkor a sok baromnak ujjongania kellene a reklámadó miatt, és dicsérni a sajtószabadság eljövetelét!

Nos, ehhez képest van, ami van. Megfejelve azzal, hogy bár az érintettek cáfolták, a magyar cég cáfolta, a német anyacég cáfolta, mégis tényként közlik a kretének, hogy Lázár János rúgatta ki az Origo főszerkesztőjét. És szerintük ez a sajtószabadság.

Ez pedig azért lehet, mert ezek mind ott élnek Aurelio helikopterének menetszelében. Ott lakik például az RTL teljes vezetése. A rotort pedig néha kicserélik Neuman Gáborra.

magyarhirlap.hu/menetszel

Miért rúgták ki az origó főszerkesztőjét? "Az Origo június eleji főszerkesztőváltása nem a sajtószabadság végéről szól"

Miért rúgták ki az origó főszerkesztőjét? Akinek az álfüggetlen, jobbra ágyúval lövő - ám a liberálbalra csak néha hébe-hóba odapacsizó érdek-neolib média AZ abszolút eligazodási pont, azt már eleve félrevezették, szóval miféle sajtószabadságról beszél legelőször is. ;)

Agy már alaposan kimosva... A "saját" véleményükre oly büszke, normális embereket hordákba tömörülve nácizó, uszuló libsi sznobok. Én a kormány helyében betiltanám az összes NGO-t, beleértve a hazugságokkal lázító csicskamédiát is. Ha a jobbikos Kovács Bélába a semmiért belekötöttek (kampánycéllal csak, vége a választásnak máris el van felejtve + 30 évre titkosítva), a bizonyítottan puccsista szándékú usa-bérenceket is bőven van mivel megfogni jogilag... legyen az média, civil szervezet, vagy egyéb!

A média nagyon komoly hatalmi ág. Igenis vissza lehet élni vele, a helyi közösségek kárára. Hazudtak egyszer, kétszer, 12-szer? N-edik politikai indíttatású érdekhazugság után betiltani az egészet a francba! Meddig maradna meg mondjuk a hvg, bajai videó meg egyéb kampánycélú hamisítványok lelkes terjesztője? Mondd meg kedves népszabadság, hány híredben van (akár csak) egy igazság? :) Kinek lenne baj, ha idegen érdekek lobbistái, mint a 'négy mancs', alapból tiltva lennének? A becsületes többségnek nem, aki efféle hazaárulásból akar könnyű munkával gazdagodni annak az óhaja-sóhaja meg hadd' legyen már magasról lesz*rva.

444, cink, vs.hu, hvg és a többi - mert vannak még, hajjaj - is gebedjen meg, igen. Ne lehessen pénzzel pumpálni külföldről a pedig veszteséges médiát, a magyar állampolgároknak joguk van a valóságról tájékozódni. Éljen Orbán. :D Na jó, azért annyira sajnos nem eléggé nemzeti ez a kormány, de egyelőre ez van. Aztán majd jön Jobb(ik) - de nem a szocionisták, mint ahogy azt a saját létét is letagadó, nemzetközi érdekhálózat szeretné. A fidesz-ekéző mémek többsége, amiket itt is lelkesen megosztanak sokan, vadliberális szellemi műhelyek terméke. Nem csak úgy valaki gimpelte otthon, némely esetben igen profi hamisítványok ezek.

Különben érdekes. Veszteséges a zsiget fesztivál, a retek klub, és más liberális agymosodák. Évek, évtizedek óta csak veszítenek - mégis, mi benne a biznisz, miféle üzleti modell mentén éri meg? Vagy hazudnak a zsidók és sima adócsalás, de ha igaz akkor meg egyszerűen a magyar társadalom neoliberális célú átnevelésére tartják eme veszteséges vállalkozásokat!!!! Egyik se közösségépítő célzatú, inkább antiszociális. Mint egy liberális.

"Az Origo június eleji főszerkesztőváltása nem a sajtószabadság végéről szól. Inkább azt igazolja, hogy az online sajtó pénzügyileg még a nyomtatottnál is kiszolgáltatottabb. Ha nem segít az állam vagy egy amerikai nagybácsi – mint Soros György a 444.hu-nak –, a híroldalaknak mindinkább kereskedelmi felületté kell válniuk. Vagy csődbe mennek. Az Origo-botrány eddig ismeretlen összefüggései a csütörtöki Heti Válaszban. "

"Először is álljon itt hat szám:

–833,3 millió

–1 234,7 millió

–1 330,3 millió

–1 478,3 millió

–684,8 millió

–420,8 millió

Ezek a számok forintban értendők, és az Origo Média és Kommunikációs Szolgáltató Zrt. adózott eredményét mutatják 2008-ban, 2009-ben, 2010-ben, 2011-ben, 2012-ben és 2013-ban. Igen, mindegyik szám negatív, azaz valójában nem eredményről, hanem gigantikus eredménytelenségről beszélünk. Az elmúlt bő két hétben a magyar média e számok ismertetése nélkül volt képes írni az Origo főszerkesztőjének kirúgásáról.

Aligha csoda, ha egy közéleti portál főszerkesztőváltásánál felmerül a politikai befolyásolás gyanúja – a pártok és a sajtó ugyanis sosem voltak hermetikusan elkülönítve egymástól. A szavazatvásárlós bajai videó óta tudjuk, hogy a hvg.hu munkatársai az MSZP székházából kaptak muníciót a botránykeltéshez, és nyilván az is életszerű, hogy fideszes politikusok telefonálgatnak, ha a kormány szélessávúinternet-terjesztési partnerének (Magyar Telekom) lapja (Origo) kellemetlen írásokat közöl Lázár János utazási szokásairól vagy Rogán Antal ingatlanjairól.

Ennél szomorúbb tény azonban, hogy hiába (volt) az egyik legtartalmasabb hírportál az Origo, a lap – jelenlegi formájában – politikai nyomásgyakorlás nélkül is végstádiumba jutott. Lásd a fenti számokat. Noha mára össznépi szokássá vált a nyomtatott sajtó temetése, a valóságban az online híroldalak pénzügyi értelemben jóval kiszolgáltatottabbak, mint lapozható társaik. Míg ugyanis a print lapokért fizetnek a vásárlók, a netes médiumok ingyen kínálják az információkat, tehát a kiadásokat a reklámbevételekből kellene fedezni. Csakhogy a Magyar Reklámszövetség 2013-as adatai szerint a hirdetők a 175 milliárd forintos reklámtorta mindössze 22,2 százalékát költik el az interneten, ezen belül pedig olyan nemzetközi cégek szívják fel a költések jelentős részét, mint a Google, a YouTube és a Facebook. (Mindezt úgy, hogy a Facebooknak nincs is magyar vállalata, az itteni Google-leány pedig mindössze tucatnyi bejelentett munkavállalóval dolgoztat.)

Ilyen körülmények között háromféle módon lehet életben tartani nagy online hírszerkesztőségeket. Először is segíthet az állam egy nagyobb hirdetési kontingenssel – ezzel a lehetőséggel él az Index. Másodszor megjelenhetnek amerikai nagybácsik, akik üzleten kívüli célok által meghatározott támogatásban részesítenek egy-egy újságíróstábot. Erre a legnyilvánvalóbb példa Magyarországon a 444.hu, melybe nemrég szállt be kisebbségi – de a kiadó alapszabálya és tevékenysége tekintetében vétójoggal rendelkező – tulajdonosként a Soros György által elindított Media Development Investment Fund (MDIF) egyik cége. Az állami és a külföldi (alapítványi) finanszírozás lehetősége persze nem minden online médiumnak adatott meg. Az Origónak például a legkevésbé sem, így a kiadónak egy harmadik életben maradási stratégiát kellett választania. Tudomásunk szerint Vaszily Miklós igazgató belső körben már hónapokkal ezelőtt – bőven a Lázár- és Rogán-ügyek felhabzását megelőzve – egyértelművé tette, hogy a Telekom hosszú távon csak akkor finanszírozza a portált, ha kereskedelmibb felületté válik. A cél tehát az lett, hogy a látogatók ne csak olvassanak, hanem vásároljanak is (nyilván Telekom-alkalmazásokat), illetve a bevett hirdetők mellett be lehessen vonni a kisebb reklámozókat is.

A Heti Válasz sokszor bírálja a piac mindenhatóságát, és ezért gyakran kapunk feddést a liberális médiumoktól. Mégsem kárörvendve, inkább keserűen kell kijelenteni: a politika önmagában nem tudta volna legyőzni az Origo stábját, a piac (tehát a Google-re és a Facebookra menekülő hirdetők) viszont igen.

Amennyiben a teljes történetre kíváncsi, a Heti Válasz június 19-i számában megtalálja. Lapunk elektronikus formában a Digitalstandon is megvásárolható. "

http://valasz.hu/itthon/ezert-rugtak-ki-az-origo-foszerkesztojet-100874