Oroszfóbiás cionista libsákok tüntetnek a 3. világháborúért.
Köztük puzsér róbert, szélsőbalos simicska bérenc "függetlenmegmondó".
Most nem esik az eső, így hát kimerészkedtek az utcára a romkocsmalakók - éppen megállítják Moszkvát (élő közvetítés)
https://kuruc.info/r/2/172045/
A nagy ellentmondás :
"Puzsér belpolitikai helyzetértékelésének nagy részét az Orbán-fóbia tölti ki. Nevetséges!"
Nem jön össze sehogy se a soros álciviljeiért és a ceuért való kiállás "Puzsér semmit nem ért a jelenlegi válságból. Nem érti a Soros-jelenséget, a CEU jelentette veszélyt, a civil társadalom valódi válságát." vagy nem akarja érteni, mert az üléspontja határozza meg álláspontját.
http://www.ferfihang.hu/2017/04/12/ugynokhalozatok-szervezik-a-tiltakozasokat/#comment-69382
Nem jön össze sehogy se a soros álciviljeiért és a ceuért való kiállás akár csak a sima "értelmiségi" függetlenséggel se. Aki ilyen ügyek mellett kardoskodik, az bizony libsi.
CSOMAGBAN ÁRULJÁK AZT ugyanis. NEM lehet válogatni.
"A tüntetést a budapesti orosz nagykövetség közelében tartják. Meghirdetett felszólalók: Lányi András író, filozófus, Antal Nikoletta Henrietta "ligetvédő", Puzsér Róbert, Szentesi Éva író, valamint Zhenya Belyakov orosz "LMBTQ-aktivista", aki a CEU PhD-hallgatója"
Ez, ennyi, így. Akinek a felállás nem világos, annak vakablak. EZEK hovatartozása egyértelmű.
Érdemes tovább olvasni ha nem vili :
"Teszek egy fogadalmat, és ha eltérek tőle, nyugodtan koppintsatok a fejemre. De ígérem, nem fogok tőle eltérni…
Olvasom és hallgatom, hogyan nyilatkozik Puzsér Róbert a CEU-ügyről. A következő jön le a megnyilatkozásaiból. Ugyebár, az Orbán-kormány felülvizsgálja a Norvég Civil Alapot; ígéretet tesz, hogy kitiltja az országból azokat a civil szervezeteket, amelyek külföldről kapott pénzekből bomlasztják a magyar társadalmat; bezáratná a CEU-t. Puzsér szerint mindezzel a kormány MEGTÁMADJA A CIVIL TÁRSADALMAT. Látszik, hogy semmit sem ért a jelenlegi helyzetből.
Európa veszélyben van két irányból is:
1, a migránshordákkal jön be a szélsőséges iszlám
2, a Soros által pénzelt szervezetek, intézmények és csoportok gyengítik folyamatosan az európai társadalmakat
Ez radikális helyzet, ami radikális intézkedéseket követel!
Puzsér meg itt papol a civil társadalom megtámadásáról. Igazából igaza van: az iszlám harcosai és Soros mesterkedései tényleg veszélyt jelentenek a valódi civil társadalomra. Puzsér alárendeli a belpolitikai történteket az Orbán-fóbiájának, ami aztán hozza az ostobábbnál ostobább okfejtéseket.
Most éppen Áder Jánosra haragszik, mert aláírta a Lex CEU-t (a legutóbbi Szabadfogás adás).
„Ami most az országgal, a civilekkel, mindannyiunkkal történik, természetesen a Fidesz bűne – ugyanakkor a baloldal felelőssége. Minden parlamenti képviselőnek fel kell állnia, akinek köze volt a Gyurcsány-korszakhoz! Ha nem tudják megvédeni a civil hátországukat, ha az ő hatalomvágyuk, korruptságuk és alkalmatlanságuk miatt idáig jutott az ország, akkor adják át a stafétát, de sürgősen! Adják át a TASZ-nak, az Átlátszónak, a Helsinki Bizottságnak, a cigányok meg a melegek jogait védő szervezeteknek, az újbalos mozgalmaknak és a szakszervezeteknek! Vezessék azok az ellenzéket, akik valóban dolgoznak, akiket a nemzeti együttműködés is az ellenzékének lát! Habony okos: pontosan tudja, honnan lehet legyőzni őt. A kapzsiságon és a féltékenységen egyszer egy évszázadban felülkerekedhetne a józan ész! Nem arra kell figyelni, amit Orbán mond, hanem arra, amit tesz. A civil világ a valódi ellenzék."
Puzsér semmit nem ért a jelenlegi válságból. Nem érti a Soros-jelenséget, a CEU jelentette veszélyt, a civil társadalom valódi válságát.
Unom azt, hogy folyamatosan elismerősen szól olyan szervezetekről, amik habozás nélkül migránsbarát és férfiellenes rendelkezések tucatjait hoznák be az országba, ha megszereznék a hatalmat: így az LMP-t, a 4K!-t, a Momentumot és a TASZ-t.
Puzsér belpolitikai helyzetértékelésének nagy részét az Orbán-fóbia tölti ki. Nevetséges!
Ez az utolsó olyan kommentem, ahol megemlítem ezt a pojácát. Több kommentet nem szánok. Csalódás."
és
"Vitatkozni mindig érdemes, de ha úgy érzed, hogy immár azt sem érdemli meg…
Egyébként Puzsér vastagon önellentmondásokba keveredik. A gender studies veszélyeit jól ismeri fel… Tudjuk, hogy Soros ennek a terjesztésében is nagy részt vállal… Tehát tevékenysége komoly társadalmi károkat rejt ebben a tekintetben is… Soros privilégiumok alapján működteti jelen formájában a CEU-t… – Mégis milyen összefüggések alapján veheti védelmébe mindezt valaki? – Puzsér agya zárlatot kapott… A férfiügyek-antifeminizmus iránti elkötelezettsége messze alulmúlja a balliberális politika iránti elvakult elkötelezettségét… – Nehéz lehet így eldönteni (neki önmagának) hogy ki is ő valójában…
Amúgy értem én, hogy ő is érzékeli, hogy nem létezik hiteles ellenzék… Ha aztán ahelyett a sorosbérencekben látja meg a hiteles ellenzéket, az egy "érdekes" dolog… Lefordítom a szavait: Orbán hiteles "magyar" ellenzéke maga Soros György… – Nevetséges! – Nem kérdés, Puszér egy vérbeli internacionalista balliberális.
Ezt a kormánybuktatást majd jó sokáig várhatja még Puzsér, mert ennek a fajta ellenzéknek a tömegbázisa maximum az a pár ezer, tavaszi szüneten lévő, Budpaseti, besörözött, beszívott, gimnazista-egyetemista, libsi palánta, hülyegyerek, akik a "bajszos szar" című tüntető-techno-zenére ugrándoznak még egy kicsit éjjelente a jövő heti iskolakezdésig…"
Ezeket látjuk a liberális ügyekért demonstrálni, azokhoz méltóan méltatlan módon : garázda, vandál, festékdobáló, öncélúan trágár, éjszaka hangoskodó, embereket megdobáló és megtámadó balos csőcselék. Ilyenek inkább ne váltsanak le kormányokat, nem kell még egy 1919.
Reakció Reakciós ld50 industrial goth emo jobbik jobbikos konzervatív keresztény freeblog fasiszta zsidó neonáci sieg heil szélsőjobboldali szélsőközép holokauszttagadás holokauszt tagadás háború történelem politika pártok neoliberális neoliberalizmus mainstream ortodox unortodox gazdaságpolitika magyar nemzeti érdek Matolcsy Matolcsyzmus nemzetközi gazdaság pénzügyek bankok balliberális jobboldali radikális imf jegybank hitel bankárok piacbolsevizmus piacbolsevik szocialista szocializmus viccek
2017. április 24., hétfő
Oroszfóbiás cionista libsákok tüntetnek a 3. világháborúért. Puzsér álítólagos "függetlenségével" nem jön össze sehogy se soros álciviljeiért és a ceuért való kiállása "Puzsér semmit nem ért a jelenlegi válságból. Nem érti a Soros-jelenséget, a CEU jelentette veszélyt, a civil társadalom valódi válságát." vagy nem akarja érteni, mert az üléspontja határozza meg álláspontját.
Reakció blog Reakciós Holokauszt tagadás
Scall Fast
Reakció blog Reakciós Holokauszt tagadás
23:29:00
Nincsenek megjegyzések:



Munkaidőkeret 3 év, túlórapótlék nuku. Szégyen ez a törvénytervezet, a fideszes kétszínűség és neoliberalizmus újabb bizonyítéka, az eddigi MT módosítások is mind a munkavállalók kárára történtek Másik párt meg... Következetesen értékelvekhez ragaszkodó, nemzeti ügyekben öncélú pártérdekből be nem tartó (főleg nem a szoclibbel közösen)) politika is lehetne, a tartalmi radikalizmus maradhatott voLna, nem az utcai randalírozási lehetőség hiányzik az elpártolt jobbikos szavazóknak.
"Nem fizetnek 16 órai munkabért, mert amikor nem lesz megrendelés, munka, akkor otthon marad a munkavállaló, s arra kapja meg az alapbérét - majd valamikor a 3 éves munkaidőkereten belül. Túlórapótlék nuku."
Szégyen ez a törvénytervezet, a fideszes kétszínűség és neoliberalizmus újabb bizonyítéka, az eddigi MT módosítások is mind a munkavállalók kárára történtek.. Mi is nemzet vagyunk ám, hé, gazdagék! Azért mert van soros, nem leszünk fideszes. Hiszen ugyanazt a vadkapitalista politikát csinálják ezek is, mint az mszp+szdsz előttük. Olcsóbb kevés embert halálba dolgoztatni, napi 10-12 órában + utazás, és ezek fizikai munkák, nem holmi parlamenti ücsörgések...
"Lehet csak jót akar a fidesz a munkavállalóknak...Ha nem napi 8 órát dolgozik, hanem 16-ot dupla fizut visz haza..Mindenki jól jár,a munkavállaló többet keres, a Nyugdíj intézetnek meg nem kell majd nyugdíjat fizetni a beszélő szerszámnak (Magyar munkavállalónak) mert az nem éri meg a nyugdíj korhatárt.."
ÉS a túlóra pénzzel SEM lehet helyrehozni a folyamatosan feszített túlmunka miatti egészségkárosodást. Nincs korkedvezmény, nincs egészségre káros veszélyes munkakör, köszönjük fidesz ezt is. Vagyis... Inkább ti dögöljetek már meg, ne a népet irtsátok alig burkolt aljas módszerekkel.
Ez a termelő, összeszerelő üzemekre van kitalálva, főleg autógyárakra. Vállalkozó meg ahogy vállalja, úgy teljesít. Csak hát a gyári melós nem rendelkezik elég erős érdekérvényesítő képességgel ahhoz, hogy egy ilyen trv. visszásságai ne érintsék az alapvető emberi jogait - akár havi EGYetlen szabadnapja lehetne csak...
https://szakszervezetek.hu/hirek/9900-evekre-lenyelhetik-a-cegek-a-tulorapenzt
és
http://www.munkaugyiforum.hu/blogbejegyzesek/drasztikus-modositasok-johetnek-a-munka-torvenykonyveben
Szégyen, a kormány szégyene!!!!! Így hogy álljunk ki mellette? Sehogy.
MUNKÁSPÁRT ???? :3
De Jobbik sincs... nem igaz már a neve se.
Következetesen értékelvekhez ragaszkodó, nemzeti ügyekben öncélú pártérdekből be nem tartó (főleg nem a szoclibbel közösen)) politika is lehetne, a tartalmi radikalizmus maradhatott voLna, nem az utcai randalírozási lehetőség hiányzik az elpártolt jobbikos szavazóknak.
Jobbiknak már az ősszel meg kellett volna szavaznia azt a migránsbetelepítés ellenes alkotmánymódosítást. Csak szavazniuk kellett volna, nem pedig "masírozni". Ezzel támogatót nem vesztettek volna - hiszen a 98% nemmel szavazott a kötelező uniós kvótára. vo L na de nincs
Drasztikus módosítások jöhetnek a Munka törvénykönyvében
Készült: 2017. április 21. péntek, 14:05
Tiltakozást indulatokat, szakszervezetek érdekszövetségek és nem utolsó sorban a munkavállalók felháborodását váltotta ki a Munka törvénykönyvének új módosítási tervei.
A kormány a héten szerette volna szavazásra bocsájtani, de végül is úgy döntöttek, hogy elnapolják az új módosítások parlamenti szavazását. A hírek szerint jövőhéten a versenyszféra képviselői a szakszervezetek mondják el álláspontjukat a kormány konzultációs fórumán.
De lássuk, hogy munkaügyesként milyen változásokra kell felkészülni a tervek alapján.
Az első és legnagyobb vitát kiváltó javaslat a munkaidőkeret jelentős megemelése. Jelen pillanatban a munkaidőkeret maximum 4 hónap lehet de kollektív szerződés esetén 6-12 hónapra is lehet bővíteni. A javaslat 36 hónapra növelné ezt az időt.
A munkaidőkeret azt jelenti, hogy a munkáltató amennyiben a tevékenysége megkívánja az általában ismert munkarendtől eltérően rugalmas munkarendbe osztja be a dolgozóit. Aki munkaügyekben járatlan annak írom, hogy a hétvégi munkavégzések, idénymunkák, készenléti munkák, projekt munkák de akár üzemek speciális termelése is ezt a formát követeli meg. A lényege, hogy az elszámolás végén lehet a speciálisan beosztott munkavállalók pótlékait és extra jövedelmét kifizetni.
A tervezetben szereplő 36 hónap azt jelenti, hogy a túlórapénzeket, a változó munkarendből következő pótlékokat egyéb járandóságokat elviekben a munkavállaló 36 hónap múlva kaphatja meg. Azaz akár három évet is végig dolgozhat úgy valaki, hogy az extra járandóságait nem kapja meg.
A másik probléma az igen tetemes adminisztrálás egy 36 órás munkaidőkeret esetén. Aki most is alkalmazza a munkaidőkeretet az pontosan tudja miről beszélek. Nem véletlenül tartok munkaidőkeret képzést is.
A másik módosítási javaslat arról szól, hogy a munkavállaló jóváhagyásával módosíthatóvá válik a beosztása egy adott napra, ha olyan körülmény merül fel melyet előre nem lehetett látni és a munkáltató működéshez szükséges. Minden más esetben a beosztást minimum egy héttel előbb kell közölnie a munkáltatónak. Tehát ezután nagyobb szabadságot kap a munkáltató a beosztástervezést illetően a munkavállaló jóváhagyásával.
A tervezet havonta egy pihenőnap kiadását írja elő a munkáltató számára. Ez azt jelenti, hogy a munkavállalót hosszabb ideig lehet beosztani pihenőnap nélkül.
A szabadság kiadását is érinti a tervezet. Eddig a szabadságot a munkanapra kellett kiadni, amely a hét minden napja lehet kivétel a hivatalos munkaszüneti nap. A módosítással a munkaszüneti napok is munkanapnak számíthatnak ezáltal a szabadságot ki lehet írni erre a napra is.
A törvényjavaslat még számos kisebb nagyobb módosítást tartalmaz, amiből jónéhány biztosan megvalósul. Addig viszont még számos kerekasztal beszélgetés lesz az érintettek bevonásával. Ha meg van a végleges törvényjavaslat és születnek konkrétumok akkor itt a Fórumon azonnal beszámolunk róla.
A kormány lépett egyet hátra
Évekre lenyelhetik a cégek a túlórapénzt
2017.04.24. 12:32
Újabb szintet lépne a hazai „rabszolgatartás", de úgy tűnik, hogy a gyakorlatban mégsem lesz könnyű keresztülvinni. A kormány máris lépett egyet hátra – írja a HVG.
Vihart kavart az a törvényjavaslat, amellyel a kormány több ponton módosítaná a munkaidő szabályozását. A legnagyobb felháborodást a munkaidőkeret hosszabbításának terve váltotta ki: július elsejétől ezt egy évről három évre hosszabbítanák meg.
Ha ön általános munkarendben dolgozik, például egy irodában tölti munkás hétköznapjait 9 és 17 óra között, akkor valószínűleg nem ismeri közelebbről a munkaidőkeret fogalmát. Pedig nagyon fontos intézményről van szó, mert például a több műszakban működő gyárakban, vagy az olyan szezonális ágazatokban, mint a mezőgazdaság és a turizmus, gyakran előfordul, hogy éjjel, hétvégén vagy ünnepnapokon is dolgozni kell. A munkaidőkeretnek pedig épp az a célja, hogy a cégek az alkalmazottaikat be tudják osztani ezekre a napokra is.
Praktikusan: egy többműszakos, állandóan termelő gyárban a főnökök meghatározzák, kinek kell bemennie például vasárnap dolgozni, de ezt persze csak úgy tehetik meg, hogy egy bizonyos hosszabb időtartam alatt a dolgozó terhelése összességében ne legyen nagyobb a megengedettnél (vagyis a főnök nem dolgoztathatja agyon a beosztottját, de rugalmasan mondhatja meg mindenkinek, hogy mikor álljon a szalag mellett).
Az az időtartam, amelyen belül ez a beosztás megtehető: a munkaidőkeret. Ez jelenleg alapesetben legfeljebb 4 (esetleg 6) hónap lehet, ami azt jelenti, hogy – maradva a példánál – a munkás legfeljebb a 4 vagy 6 hónapos ciklus végén megkapja a túlórák, az éjszakázás, a hétvégék és a hasonló extrák után járó pótlékait.
Ám azokban a nagyobb gyárakban, ahol van szakszervezet, a dolgozók és a cég között kollektív szerződést is lehet kötni, amelyben a 4 hónapot legfeljebb 1 évre ki lehet tolni. Már ez is elég aránytalannak tűnik a dolgozók szempontjából, de a parlament előtt lévő új törvényjavaslat még sokkal durvább szabályt hozna: 3 évre tolná ki a munkaidőkeret lehetőségét.
Tegyük fel például, hogy egy Magyarországon működő autógyárnak úgy felfut a rendelésállománya, hogy rövid idő alatt több autót kell gyártania, ezért a szokásosnál több munkást rendel be vasárnapi vagy éjjeli műszakba. Az autók elkészülnek, a kocsit értékesítik, a céghez befolyik a vételár, de nem azonnal kell kifizetnie a munkára rakódó pótlólagos költségeit, csak három évvel később. Ezt a cégek számára igen gáláns lehetőséget tervezi megszavazni a magyar parlament, amelynek döntéshozói szerint úgy tűnik, hogy a magyar munkás várhat a pluszpénzére.
A helyzetet a valóságban az enyhíti, hogy a dolgozók érdekérvényesítő képessége az általános munkaerőhiány miatt az utóbbi időben javult. Az elmúlt hónapok sztrájkjai és sztrájkfenyegetései is jelzik, hogy nem lehet mindent ilyen könnyen lenyomni a dolgozók torkán. Ha ezt a módosítást is átlátják, akkor várhatóan ez ellen is tiltakozni fognak.
A három évre kiterjesztést csak a kollektív szerződés módosításával lehetne megtenni, amihez a helyi szakszervezetek jóváhagyása is szükséges, és mi azt fogjuk javasolni, hogy ebbe ne menjenek bele – mondja Spieglné Balogh Lívia, a Vasas Szakszervezet alelnöke. A tervezet visszavonását követeli Magyar Vegyipari, Energiaipari és Rokon Szakmákban Dolgozók Szakszervezeti Szövetsége (VDSZ) , Bánya-, Energia- és Ipari Dolgozók Szakszervezete (BDSZ) is.
Az autóipari munkavállalói érdekképviseletek közül az Audinál, az Opelnél, a Bosch-csoportnál, a Mercedesnél és a Lear vállalatnál működő szakszervezetek is tiltakoztak a tervezet ellen. Az egész magyar gazdaság működése szempontjából sem lényegtelen győri Audinál a helyi szakszervezet közölte, hogy ebben a témában még tárgyalni sem hajlandó, nemhogy megegyezni, szerinte az uniós irányelvnek sem felel meg az elképzelés. Azt pedig kifejezetten sérelmezi, hogy a javaslat benyújtása előtt nem egyeztettek a munkavállalók képviselőivel.
Egészen pontosan a kormány csak a hozzá közel álló szakszervezeti konföderációkkal, a Munkástanácsokkal és a Ligával ismertette, mire készül, ennek a két szövetségnek is voltak kifogásai, amikor pedig a kormány szembesült a hatalmas felháborodással, azt ígérte, tárgyalni fog. Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter a múlt heti Kormányinfón azt mondta, a tervezetet meg kell vitatni, neki vannak fenntartásai, és osztja a szakszervezetek egyes aggályait. Úgy tűnik, tényleg lesz tárgyalás, a Munkástanácsok elnöke a Népszavának úgy nyilatkozott, hogy a kérdést megvitathatják a Versenyszféra és a Kormány Állandó Konzultációs Fóruma (VKF) május 3-ra összehívott ülésén. A meghívókat már meg is kapták a szakszervezeti vezetők. Kérdés, mennyi esély van arra, hogy a kormány a szakszervezetek nyomására meggondolja magát, mindenesetre a jelek szerint nem akarta szítani az elégedetlenség tüzét május elseje, a munka ünnepe előtt.
A hároméves munkaidőkeret egyébként azért is tűnik nagyon soknak, mert a hektikusan változó magyar munkaerőpiaci szabályozást nézve szinte beláthatatlan időnek számít. Maradva a munkaidőkeret példájánál, régen ez még legfeljebb két hónap lehetett, vagyis a gyáraknak minden második fizetés alkalmával rendezniük kellett a számlát. Most a három év azt jelenthetné, hogy a távoli ködbe vész a fizetés egy részének folyósítása.
Ha a cég időközben csődbe megy, felszámolás alá kerül, vagy egyszerűen felmond a munkavállalónak, akkor természetesen ki kell fizetnie a túlórák után addig bennragadt pénzeket. Ha ott van a pénz a kasszában. Ha nincs ott, akkor a dolgozók szempontjából az már veszett fejsze nyele.
Három év alatt sokkal nagyobb összegek halmozódhatnak fel, mint pár hónap alatt, és ha a cég fizetésképtelen, akkor sokkal nagyobb összegek ragadhatnak benn véglegesen. Ehhez pedig a munkavállalók a gyakorlatban nem nagyon tudnak hozzájutni. Az Országos Foglalkoztatási Alapból kaphatnak ugyan némi kompenzációt, de ha ez nem elég, akkor legfeljebb munkaügyi perben érvényesíthetik a követelésüket, de ezeket általában el sem indítják, hiszen a pénzek behajthatatlanok, a jogi eljárások pedig évekig húzódnak, kétes eredménnyel.
Szégyen ez a törvénytervezet, a fideszes kétszínűség és neoliberalizmus újabb bizonyítéka, az eddigi MT módosítások is mind a munkavállalók kárára történtek.. Mi is nemzet vagyunk ám, hé, gazdagék! Azért mert van soros, nem leszünk fideszes. Hiszen ugyanazt a vadkapitalista politikát csinálják ezek is, mint az mszp+szdsz előttük. Olcsóbb kevés embert halálba dolgoztatni, napi 10-12 órában + utazás, és ezek fizikai munkák, nem holmi parlamenti ücsörgések...
"Lehet csak jót akar a fidesz a munkavállalóknak...Ha nem napi 8 órát dolgozik, hanem 16-ot dupla fizut visz haza..Mindenki jól jár,a munkavállaló többet keres, a Nyugdíj intézetnek meg nem kell majd nyugdíjat fizetni a beszélő szerszámnak (Magyar munkavállalónak) mert az nem éri meg a nyugdíj korhatárt.."
ÉS a túlóra pénzzel SEM lehet helyrehozni a folyamatosan feszített túlmunka miatti egészségkárosodást. Nincs korkedvezmény, nincs egészségre káros veszélyes munkakör, köszönjük fidesz ezt is. Vagyis... Inkább ti dögöljetek már meg, ne a népet irtsátok alig burkolt aljas módszerekkel.
Ez a termelő, összeszerelő üzemekre van kitalálva, főleg autógyárakra. Vállalkozó meg ahogy vállalja, úgy teljesít. Csak hát a gyári melós nem rendelkezik elég erős érdekérvényesítő képességgel ahhoz, hogy egy ilyen trv. visszásságai ne érintsék az alapvető emberi jogait - akár havi EGYetlen szabadnapja lehetne csak...
https://szakszervezetek.hu/hirek/9900-evekre-lenyelhetik-a-cegek-a-tulorapenzt
és
http://www.munkaugyiforum.hu/blogbejegyzesek/drasztikus-modositasok-johetnek-a-munka-torvenykonyveben
Szégyen, a kormány szégyene!!!!! Így hogy álljunk ki mellette? Sehogy.
MUNKÁSPÁRT ???? :3
De Jobbik sincs... nem igaz már a neve se.
Következetesen értékelvekhez ragaszkodó, nemzeti ügyekben öncélú pártérdekből be nem tartó (főleg nem a szoclibbel közösen)) politika is lehetne, a tartalmi radikalizmus maradhatott voLna, nem az utcai randalírozási lehetőség hiányzik az elpártolt jobbikos szavazóknak.
Jobbiknak már az ősszel meg kellett volna szavaznia azt a migránsbetelepítés ellenes alkotmánymódosítást. Csak szavazniuk kellett volna, nem pedig "masírozni". Ezzel támogatót nem vesztettek volna - hiszen a 98% nemmel szavazott a kötelező uniós kvótára. vo L na de nincs
Drasztikus módosítások jöhetnek a Munka törvénykönyvében
Készült: 2017. április 21. péntek, 14:05
Tiltakozást indulatokat, szakszervezetek érdekszövetségek és nem utolsó sorban a munkavállalók felháborodását váltotta ki a Munka törvénykönyvének új módosítási tervei.
A kormány a héten szerette volna szavazásra bocsájtani, de végül is úgy döntöttek, hogy elnapolják az új módosítások parlamenti szavazását. A hírek szerint jövőhéten a versenyszféra képviselői a szakszervezetek mondják el álláspontjukat a kormány konzultációs fórumán.
De lássuk, hogy munkaügyesként milyen változásokra kell felkészülni a tervek alapján.
Az első és legnagyobb vitát kiváltó javaslat a munkaidőkeret jelentős megemelése. Jelen pillanatban a munkaidőkeret maximum 4 hónap lehet de kollektív szerződés esetén 6-12 hónapra is lehet bővíteni. A javaslat 36 hónapra növelné ezt az időt.
A munkaidőkeret azt jelenti, hogy a munkáltató amennyiben a tevékenysége megkívánja az általában ismert munkarendtől eltérően rugalmas munkarendbe osztja be a dolgozóit. Aki munkaügyekben járatlan annak írom, hogy a hétvégi munkavégzések, idénymunkák, készenléti munkák, projekt munkák de akár üzemek speciális termelése is ezt a formát követeli meg. A lényege, hogy az elszámolás végén lehet a speciálisan beosztott munkavállalók pótlékait és extra jövedelmét kifizetni.
A tervezetben szereplő 36 hónap azt jelenti, hogy a túlórapénzeket, a változó munkarendből következő pótlékokat egyéb járandóságokat elviekben a munkavállaló 36 hónap múlva kaphatja meg. Azaz akár három évet is végig dolgozhat úgy valaki, hogy az extra járandóságait nem kapja meg.
A másik probléma az igen tetemes adminisztrálás egy 36 órás munkaidőkeret esetén. Aki most is alkalmazza a munkaidőkeretet az pontosan tudja miről beszélek. Nem véletlenül tartok munkaidőkeret képzést is.
A másik módosítási javaslat arról szól, hogy a munkavállaló jóváhagyásával módosíthatóvá válik a beosztása egy adott napra, ha olyan körülmény merül fel melyet előre nem lehetett látni és a munkáltató működéshez szükséges. Minden más esetben a beosztást minimum egy héttel előbb kell közölnie a munkáltatónak. Tehát ezután nagyobb szabadságot kap a munkáltató a beosztástervezést illetően a munkavállaló jóváhagyásával.
A tervezet havonta egy pihenőnap kiadását írja elő a munkáltató számára. Ez azt jelenti, hogy a munkavállalót hosszabb ideig lehet beosztani pihenőnap nélkül.
A szabadság kiadását is érinti a tervezet. Eddig a szabadságot a munkanapra kellett kiadni, amely a hét minden napja lehet kivétel a hivatalos munkaszüneti nap. A módosítással a munkaszüneti napok is munkanapnak számíthatnak ezáltal a szabadságot ki lehet írni erre a napra is.
A törvényjavaslat még számos kisebb nagyobb módosítást tartalmaz, amiből jónéhány biztosan megvalósul. Addig viszont még számos kerekasztal beszélgetés lesz az érintettek bevonásával. Ha meg van a végleges törvényjavaslat és születnek konkrétumok akkor itt a Fórumon azonnal beszámolunk róla.
A kormány lépett egyet hátra
Évekre lenyelhetik a cégek a túlórapénzt
2017.04.24. 12:32
Újabb szintet lépne a hazai „rabszolgatartás", de úgy tűnik, hogy a gyakorlatban mégsem lesz könnyű keresztülvinni. A kormány máris lépett egyet hátra – írja a HVG.
Vihart kavart az a törvényjavaslat, amellyel a kormány több ponton módosítaná a munkaidő szabályozását. A legnagyobb felháborodást a munkaidőkeret hosszabbításának terve váltotta ki: július elsejétől ezt egy évről három évre hosszabbítanák meg.
Ha ön általános munkarendben dolgozik, például egy irodában tölti munkás hétköznapjait 9 és 17 óra között, akkor valószínűleg nem ismeri közelebbről a munkaidőkeret fogalmát. Pedig nagyon fontos intézményről van szó, mert például a több műszakban működő gyárakban, vagy az olyan szezonális ágazatokban, mint a mezőgazdaság és a turizmus, gyakran előfordul, hogy éjjel, hétvégén vagy ünnepnapokon is dolgozni kell. A munkaidőkeretnek pedig épp az a célja, hogy a cégek az alkalmazottaikat be tudják osztani ezekre a napokra is.
Praktikusan: egy többműszakos, állandóan termelő gyárban a főnökök meghatározzák, kinek kell bemennie például vasárnap dolgozni, de ezt persze csak úgy tehetik meg, hogy egy bizonyos hosszabb időtartam alatt a dolgozó terhelése összességében ne legyen nagyobb a megengedettnél (vagyis a főnök nem dolgoztathatja agyon a beosztottját, de rugalmasan mondhatja meg mindenkinek, hogy mikor álljon a szalag mellett).
Az az időtartam, amelyen belül ez a beosztás megtehető: a munkaidőkeret. Ez jelenleg alapesetben legfeljebb 4 (esetleg 6) hónap lehet, ami azt jelenti, hogy – maradva a példánál – a munkás legfeljebb a 4 vagy 6 hónapos ciklus végén megkapja a túlórák, az éjszakázás, a hétvégék és a hasonló extrák után járó pótlékait.
Ám azokban a nagyobb gyárakban, ahol van szakszervezet, a dolgozók és a cég között kollektív szerződést is lehet kötni, amelyben a 4 hónapot legfeljebb 1 évre ki lehet tolni. Már ez is elég aránytalannak tűnik a dolgozók szempontjából, de a parlament előtt lévő új törvényjavaslat még sokkal durvább szabályt hozna: 3 évre tolná ki a munkaidőkeret lehetőségét.
Tegyük fel például, hogy egy Magyarországon működő autógyárnak úgy felfut a rendelésállománya, hogy rövid idő alatt több autót kell gyártania, ezért a szokásosnál több munkást rendel be vasárnapi vagy éjjeli műszakba. Az autók elkészülnek, a kocsit értékesítik, a céghez befolyik a vételár, de nem azonnal kell kifizetnie a munkára rakódó pótlólagos költségeit, csak három évvel később. Ezt a cégek számára igen gáláns lehetőséget tervezi megszavazni a magyar parlament, amelynek döntéshozói szerint úgy tűnik, hogy a magyar munkás várhat a pluszpénzére.
A helyzetet a valóságban az enyhíti, hogy a dolgozók érdekérvényesítő képessége az általános munkaerőhiány miatt az utóbbi időben javult. Az elmúlt hónapok sztrájkjai és sztrájkfenyegetései is jelzik, hogy nem lehet mindent ilyen könnyen lenyomni a dolgozók torkán. Ha ezt a módosítást is átlátják, akkor várhatóan ez ellen is tiltakozni fognak.
A három évre kiterjesztést csak a kollektív szerződés módosításával lehetne megtenni, amihez a helyi szakszervezetek jóváhagyása is szükséges, és mi azt fogjuk javasolni, hogy ebbe ne menjenek bele – mondja Spieglné Balogh Lívia, a Vasas Szakszervezet alelnöke. A tervezet visszavonását követeli Magyar Vegyipari, Energiaipari és Rokon Szakmákban Dolgozók Szakszervezeti Szövetsége (VDSZ) , Bánya-, Energia- és Ipari Dolgozók Szakszervezete (BDSZ) is.
Az autóipari munkavállalói érdekképviseletek közül az Audinál, az Opelnél, a Bosch-csoportnál, a Mercedesnél és a Lear vállalatnál működő szakszervezetek is tiltakoztak a tervezet ellen. Az egész magyar gazdaság működése szempontjából sem lényegtelen győri Audinál a helyi szakszervezet közölte, hogy ebben a témában még tárgyalni sem hajlandó, nemhogy megegyezni, szerinte az uniós irányelvnek sem felel meg az elképzelés. Azt pedig kifejezetten sérelmezi, hogy a javaslat benyújtása előtt nem egyeztettek a munkavállalók képviselőivel.
Egészen pontosan a kormány csak a hozzá közel álló szakszervezeti konföderációkkal, a Munkástanácsokkal és a Ligával ismertette, mire készül, ennek a két szövetségnek is voltak kifogásai, amikor pedig a kormány szembesült a hatalmas felháborodással, azt ígérte, tárgyalni fog. Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter a múlt heti Kormányinfón azt mondta, a tervezetet meg kell vitatni, neki vannak fenntartásai, és osztja a szakszervezetek egyes aggályait. Úgy tűnik, tényleg lesz tárgyalás, a Munkástanácsok elnöke a Népszavának úgy nyilatkozott, hogy a kérdést megvitathatják a Versenyszféra és a Kormány Állandó Konzultációs Fóruma (VKF) május 3-ra összehívott ülésén. A meghívókat már meg is kapták a szakszervezeti vezetők. Kérdés, mennyi esély van arra, hogy a kormány a szakszervezetek nyomására meggondolja magát, mindenesetre a jelek szerint nem akarta szítani az elégedetlenség tüzét május elseje, a munka ünnepe előtt.
A hároméves munkaidőkeret egyébként azért is tűnik nagyon soknak, mert a hektikusan változó magyar munkaerőpiaci szabályozást nézve szinte beláthatatlan időnek számít. Maradva a munkaidőkeret példájánál, régen ez még legfeljebb két hónap lehetett, vagyis a gyáraknak minden második fizetés alkalmával rendezniük kellett a számlát. Most a három év azt jelenthetné, hogy a távoli ködbe vész a fizetés egy részének folyósítása.
Ha a cég időközben csődbe megy, felszámolás alá kerül, vagy egyszerűen felmond a munkavállalónak, akkor természetesen ki kell fizetnie a túlórák után addig bennragadt pénzeket. Ha ott van a pénz a kasszában. Ha nincs ott, akkor a dolgozók szempontjából az már veszett fejsze nyele.
Három év alatt sokkal nagyobb összegek halmozódhatnak fel, mint pár hónap alatt, és ha a cég fizetésképtelen, akkor sokkal nagyobb összegek ragadhatnak benn véglegesen. Ehhez pedig a munkavállalók a gyakorlatban nem nagyon tudnak hozzájutni. Az Országos Foglalkoztatási Alapból kaphatnak ugyan némi kompenzációt, de ha ez nem elég, akkor legfeljebb munkaügyi perben érvényesíthetik a követelésüket, de ezeket általában el sem indítják, hiszen a pénzek behajthatatlanok, a jogi eljárások pedig évekig húzódnak, kétes eredménnyel.
Reakció blog Reakciós Holokauszt tagadás
Scall Fast
Reakció blog Reakciós Holokauszt tagadás
22:22:00
Nincsenek megjegyzések:



"Az első és legnagyobb vitát kiváltó javaslat a munkaidőkeret jelentős megemelése. Jelen pillanatban a munkaidőkeret maximum 4 hónap lehet de kollektív szerződés esetén 6-12 hónapra is lehet bővíteni. A javaslat 36 hónapra növelné ezt az időt." "A helyzetet a valóságban az enyhíti, hogy a dolgozók érdekérvényesítő képessége az általános munkaerőhiány miatt az utóbbi időben javult. Az elmúlt hónapok sztrájkjai és sztrájkfenyegetései is jelzik, hogy nem lehet mindent ilyen könnyen lenyomni a dolgozók torkán. Ha ezt a módosítást is átlátják, akkor várhatóan ez ellen is tiltakozni fognak."
"Nem fizetnek 16 órai munkabért, mert amikor nem lesz megrendelés, munka, akkor otthon marad a munkavállaló, s arra kapja meg az alapbérét - majd valamikor a 3 éves munkaidőkereten belül. Túlórapótlék nuku."
Szégyen ez a törvénytervezet, a fideszes kétszínűség és neoliberalizmus újabb bizonyítéka, az eddigi MT módosítások is mind a munkavállalók kárára történtek.. Mi is nemzet vagyunk ám, hé, gazdagék! Azért mert van soros, nem leszünk fideszes. Hiszen ugyanazt a vadkapitalista politikát csinálják ezek is, mint az mszp+szdsz előttük. Olcsóbb kevés embert halálba dolgoztatni, napi 10-12 órában + utazás, és ezek fizikai munkák, nem holmi parlamenti ücsörgések...
"Lehet csak jót akar a fidesz a munkavállalóknak...Ha nem napi 8 órát dolgozik, hanem 16-ot dupla fizut visz haza..Mindenki jól jár,a munkavállaló többet keres, a Nyugdíj intézetnek meg nem kell majd nyugdíjat fizetni a beszélő szerszámnak (Magyar munkavállalónak) mert az nem éri meg a nyugdíj korhatárt.."
ÉS a túlóra pénzzel SEM lehet helyrehozni a folyamatosan feszített túlmunka miatti egészségkárosodást. Nincs korkedvezmény, nincs egészségre káros veszélyes munkakör, köszönjük fidesz ezt is. Vagyis... Inkább ti dögöljetek már meg, ne a népet irtsátok alig burkolt aljas módszerekkel.
https://szakszervezetek.hu/hirek/9900-evekre-lenyelhetik-a-cegek-a-tulorapenzt
és
http://www.munkaugyiforum.hu/blogbejegyzesek/drasztikus-modositasok-johetnek-a-munka-torvenykonyveben
Szégyen, a kormány szégyene!!!!! Így hogy álljunk ki mellette? Sehogy.
De Jobbik sincs... nem igaz már a neve se.
MUNKÁSPÁRT ???? :3
Drasztikus módosítások jöhetnek a Munka törvénykönyvében
Készült: 2017. április 21. péntek, 14:05
Tiltakozást indulatokat, szakszervezetek érdekszövetségek és nem utolsó sorban a munkavállalók felháborodását váltotta ki a Munka törvénykönyvének új módosítási tervei.
A kormány a héten szerette volna szavazásra bocsájtani, de végül is úgy döntöttek, hogy elnapolják az új módosítások parlamenti szavazását. A hírek szerint jövőhéten a versenyszféra képviselői a szakszervezetek mondják el álláspontjukat a kormány konzultációs fórumán.
De lássuk, hogy munkaügyesként milyen változásokra kell felkészülni a tervek alapján.
Az első és legnagyobb vitát kiváltó javaslat a munkaidőkeret jelentős megemelése. Jelen pillanatban a munkaidőkeret maximum 4 hónap lehet de kollektív szerződés esetén 6-12 hónapra is lehet bővíteni. A javaslat 36 hónapra növelné ezt az időt.
A munkaidőkeret azt jelenti, hogy a munkáltató amennyiben a tevékenysége megkívánja az általában ismert munkarendtől eltérően rugalmas munkarendbe osztja be a dolgozóit. Aki munkaügyekben járatlan annak írom, hogy a hétvégi munkavégzések, idénymunkák, készenléti munkák, projekt munkák de akár üzemek speciális termelése is ezt a formát követeli meg. A lényege, hogy az elszámolás végén lehet a speciálisan beosztott munkavállalók pótlékait és extra jövedelmét kifizetni.
A tervezetben szereplő 36 hónap azt jelenti, hogy a túlórapénzeket, a változó munkarendből következő pótlékokat egyéb járandóságokat elviekben a munkavállaló 36 hónap múlva kaphatja meg. Azaz akár három évet is végig dolgozhat úgy valaki, hogy az extra járandóságait nem kapja meg.
A másik probléma az igen tetemes adminisztrálás egy 36 órás munkaidőkeret esetén. Aki most is alkalmazza a munkaidőkeretet az pontosan tudja miről beszélek. Nem véletlenül tartok munkaidőkeret képzést is.
A másik módosítási javaslat arról szól, hogy a munkavállaló jóváhagyásával módosíthatóvá válik a beosztása egy adott napra, ha olyan körülmény merül fel melyet előre nem lehetett látni és a munkáltató működéshez szükséges. Minden más esetben a beosztást minimum egy héttel előbb kell közölnie a munkáltatónak. Tehát ezután nagyobb szabadságot kap a munkáltató a beosztástervezést illetően a munkavállaló jóváhagyásával.
A tervezet havonta egy pihenőnap kiadását írja elő a munkáltató számára. Ez azt jelenti, hogy a munkavállalót hosszabb ideig lehet beosztani pihenőnap nélkül.
A szabadság kiadását is érinti a tervezet. Eddig a szabadságot a munkanapra kellett kiadni, amely a hét minden napja lehet kivétel a hivatalos munkaszüneti nap. A módosítással a munkaszüneti napok is munkanapnak számíthatnak ezáltal a szabadságot ki lehet írni erre a napra is.
A törvényjavaslat még számos kisebb nagyobb módosítást tartalmaz, amiből jónéhány biztosan megvalósul. Addig viszont még számos kerekasztal beszélgetés lesz az érintettek bevonásával. Ha meg van a végleges törvényjavaslat és születnek konkrétumok akkor itt a Fórumon azonnal beszámolunk róla.
A kormány lépett egyet hátra
Évekre lenyelhetik a cégek a túlórapénzt
2017.04.24. 12:32
Újabb szintet lépne a hazai „rabszolgatartás", de úgy tűnik, hogy a gyakorlatban mégsem lesz könnyű keresztülvinni. A kormány máris lépett egyet hátra – írja a HVG.
Vihart kavart az a törvényjavaslat, amellyel a kormány több ponton módosítaná a munkaidő szabályozását. A legnagyobb felháborodást a munkaidőkeret hosszabbításának terve váltotta ki: július elsejétől ezt egy évről három évre hosszabbítanák meg.
Ha ön általános munkarendben dolgozik, például egy irodában tölti munkás hétköznapjait 9 és 17 óra között, akkor valószínűleg nem ismeri közelebbről a munkaidőkeret fogalmát. Pedig nagyon fontos intézményről van szó, mert például a több műszakban működő gyárakban, vagy az olyan szezonális ágazatokban, mint a mezőgazdaság és a turizmus, gyakran előfordul, hogy éjjel, hétvégén vagy ünnepnapokon is dolgozni kell. A munkaidőkeretnek pedig épp az a célja, hogy a cégek az alkalmazottaikat be tudják osztani ezekre a napokra is.
Praktikusan: egy többműszakos, állandóan termelő gyárban a főnökök meghatározzák, kinek kell bemennie például vasárnap dolgozni, de ezt persze csak úgy tehetik meg, hogy egy bizonyos hosszabb időtartam alatt a dolgozó terhelése összességében ne legyen nagyobb a megengedettnél (vagyis a főnök nem dolgoztathatja agyon a beosztottját, de rugalmasan mondhatja meg mindenkinek, hogy mikor álljon a szalag mellett).
Az az időtartam, amelyen belül ez a beosztás megtehető: a munkaidőkeret. Ez jelenleg alapesetben legfeljebb 4 (esetleg 6) hónap lehet, ami azt jelenti, hogy – maradva a példánál – a munkás legfeljebb a 4 vagy 6 hónapos ciklus végén megkapja a túlórák, az éjszakázás, a hétvégék és a hasonló extrák után járó pótlékait.
Ám azokban a nagyobb gyárakban, ahol van szakszervezet, a dolgozók és a cég között kollektív szerződést is lehet kötni, amelyben a 4 hónapot legfeljebb 1 évre ki lehet tolni. Már ez is elég aránytalannak tűnik a dolgozók szempontjából, de a parlament előtt lévő új törvényjavaslat még sokkal durvább szabályt hozna: 3 évre tolná ki a munkaidőkeret lehetőségét.
Tegyük fel például, hogy egy Magyarországon működő autógyárnak úgy felfut a rendelésállománya, hogy rövid idő alatt több autót kell gyártania, ezért a szokásosnál több munkást rendel be vasárnapi vagy éjjeli műszakba. Az autók elkészülnek, a kocsit értékesítik, a céghez befolyik a vételár, de nem azonnal kell kifizetnie a munkára rakódó pótlólagos költségeit, csak három évvel később. Ezt a cégek számára igen gáláns lehetőséget tervezi megszavazni a magyar parlament, amelynek döntéshozói szerint úgy tűnik, hogy a magyar munkás várhat a pluszpénzére.
A helyzetet a valóságban az enyhíti, hogy a dolgozók érdekérvényesítő képessége az általános munkaerőhiány miatt az utóbbi időben javult. Az elmúlt hónapok sztrájkjai és sztrájkfenyegetései is jelzik, hogy nem lehet mindent ilyen könnyen lenyomni a dolgozók torkán. Ha ezt a módosítást is átlátják, akkor várhatóan ez ellen is tiltakozni fognak.
A három évre kiterjesztést csak a kollektív szerződés módosításával lehetne megtenni, amihez a helyi szakszervezetek jóváhagyása is szükséges, és mi azt fogjuk javasolni, hogy ebbe ne menjenek bele – mondja Spieglné Balogh Lívia, a Vasas Szakszervezet alelnöke. A tervezet visszavonását követeli Magyar Vegyipari, Energiaipari és Rokon Szakmákban Dolgozók Szakszervezeti Szövetsége (VDSZ) , Bánya-, Energia- és Ipari Dolgozók Szakszervezete (BDSZ) is.
Az autóipari munkavállalói érdekképviseletek közül az Audinál, az Opelnél, a Bosch-csoportnál, a Mercedesnél és a Lear vállalatnál működő szakszervezetek is tiltakoztak a tervezet ellen. Az egész magyar gazdaság működése szempontjából sem lényegtelen győri Audinál a helyi szakszervezet közölte, hogy ebben a témában még tárgyalni sem hajlandó, nemhogy megegyezni, szerinte az uniós irányelvnek sem felel meg az elképzelés. Azt pedig kifejezetten sérelmezi, hogy a javaslat benyújtása előtt nem egyeztettek a munkavállalók képviselőivel.
Egészen pontosan a kormány csak a hozzá közel álló szakszervezeti konföderációkkal, a Munkástanácsokkal és a Ligával ismertette, mire készül, ennek a két szövetségnek is voltak kifogásai, amikor pedig a kormány szembesült a hatalmas felháborodással, azt ígérte, tárgyalni fog. Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter a múlt heti Kormányinfón azt mondta, a tervezetet meg kell vitatni, neki vannak fenntartásai, és osztja a szakszervezetek egyes aggályait. Úgy tűnik, tényleg lesz tárgyalás, a Munkástanácsok elnöke a Népszavának úgy nyilatkozott, hogy a kérdést megvitathatják a Versenyszféra és a Kormány Állandó Konzultációs Fóruma (VKF) május 3-ra összehívott ülésén. A meghívókat már meg is kapták a szakszervezeti vezetők. Kérdés, mennyi esély van arra, hogy a kormány a szakszervezetek nyomására meggondolja magát, mindenesetre a jelek szerint nem akarta szítani az elégedetlenség tüzét május elseje, a munka ünnepe előtt.
A hároméves munkaidőkeret egyébként azért is tűnik nagyon soknak, mert a hektikusan változó magyar munkaerőpiaci szabályozást nézve szinte beláthatatlan időnek számít. Maradva a munkaidőkeret példájánál, régen ez még legfeljebb két hónap lehetett, vagyis a gyáraknak minden második fizetés alkalmával rendezniük kellett a számlát. Most a három év azt jelenthetné, hogy a távoli ködbe vész a fizetés egy részének folyósítása.
Ha a cég időközben csődbe megy, felszámolás alá kerül, vagy egyszerűen felmond a munkavállalónak, akkor természetesen ki kell fizetnie a túlórák után addig bennragadt pénzeket. Ha ott van a pénz a kasszában. Ha nincs ott, akkor a dolgozók szempontjából az már veszett fejsze nyele.
Három év alatt sokkal nagyobb összegek halmozódhatnak fel, mint pár hónap alatt, és ha a cég fizetésképtelen, akkor sokkal nagyobb összegek ragadhatnak benn véglegesen. Ehhez pedig a munkavállalók a gyakorlatban nem nagyon tudnak hozzájutni. Az Országos Foglalkoztatási Alapból kaphatnak ugyan némi kompenzációt, de ha ez nem elég, akkor legfeljebb munkaügyi perben érvényesíthetik a követelésüket, de ezeket általában el sem indítják, hiszen a pénzek behajthatatlanok, a jogi eljárások pedig évekig húzódnak, kétes eredménnyel.
Szégyen ez a törvénytervezet, a fideszes kétszínűség és neoliberalizmus újabb bizonyítéka, az eddigi MT módosítások is mind a munkavállalók kárára történtek.. Mi is nemzet vagyunk ám, hé, gazdagék! Azért mert van soros, nem leszünk fideszes. Hiszen ugyanazt a vadkapitalista politikát csinálják ezek is, mint az mszp+szdsz előttük. Olcsóbb kevés embert halálba dolgoztatni, napi 10-12 órában + utazás, és ezek fizikai munkák, nem holmi parlamenti ücsörgések...
"Lehet csak jót akar a fidesz a munkavállalóknak...Ha nem napi 8 órát dolgozik, hanem 16-ot dupla fizut visz haza..Mindenki jól jár,a munkavállaló többet keres, a Nyugdíj intézetnek meg nem kell majd nyugdíjat fizetni a beszélő szerszámnak (Magyar munkavállalónak) mert az nem éri meg a nyugdíj korhatárt.."
ÉS a túlóra pénzzel SEM lehet helyrehozni a folyamatosan feszített túlmunka miatti egészségkárosodást. Nincs korkedvezmény, nincs egészségre káros veszélyes munkakör, köszönjük fidesz ezt is. Vagyis... Inkább ti dögöljetek már meg, ne a népet irtsátok alig burkolt aljas módszerekkel.
https://szakszervezetek.hu/hirek/9900-evekre-lenyelhetik-a-cegek-a-tulorapenzt
és
http://www.munkaugyiforum.hu/blogbejegyzesek/drasztikus-modositasok-johetnek-a-munka-torvenykonyveben
Szégyen, a kormány szégyene!!!!! Így hogy álljunk ki mellette? Sehogy.
De Jobbik sincs... nem igaz már a neve se.
MUNKÁSPÁRT ???? :3
Drasztikus módosítások jöhetnek a Munka törvénykönyvében
Készült: 2017. április 21. péntek, 14:05
Tiltakozást indulatokat, szakszervezetek érdekszövetségek és nem utolsó sorban a munkavállalók felháborodását váltotta ki a Munka törvénykönyvének új módosítási tervei.
A kormány a héten szerette volna szavazásra bocsájtani, de végül is úgy döntöttek, hogy elnapolják az új módosítások parlamenti szavazását. A hírek szerint jövőhéten a versenyszféra képviselői a szakszervezetek mondják el álláspontjukat a kormány konzultációs fórumán.
De lássuk, hogy munkaügyesként milyen változásokra kell felkészülni a tervek alapján.
Az első és legnagyobb vitát kiváltó javaslat a munkaidőkeret jelentős megemelése. Jelen pillanatban a munkaidőkeret maximum 4 hónap lehet de kollektív szerződés esetén 6-12 hónapra is lehet bővíteni. A javaslat 36 hónapra növelné ezt az időt.
A munkaidőkeret azt jelenti, hogy a munkáltató amennyiben a tevékenysége megkívánja az általában ismert munkarendtől eltérően rugalmas munkarendbe osztja be a dolgozóit. Aki munkaügyekben járatlan annak írom, hogy a hétvégi munkavégzések, idénymunkák, készenléti munkák, projekt munkák de akár üzemek speciális termelése is ezt a formát követeli meg. A lényege, hogy az elszámolás végén lehet a speciálisan beosztott munkavállalók pótlékait és extra jövedelmét kifizetni.
A tervezetben szereplő 36 hónap azt jelenti, hogy a túlórapénzeket, a változó munkarendből következő pótlékokat egyéb járandóságokat elviekben a munkavállaló 36 hónap múlva kaphatja meg. Azaz akár három évet is végig dolgozhat úgy valaki, hogy az extra járandóságait nem kapja meg.
A másik probléma az igen tetemes adminisztrálás egy 36 órás munkaidőkeret esetén. Aki most is alkalmazza a munkaidőkeretet az pontosan tudja miről beszélek. Nem véletlenül tartok munkaidőkeret képzést is.
A másik módosítási javaslat arról szól, hogy a munkavállaló jóváhagyásával módosíthatóvá válik a beosztása egy adott napra, ha olyan körülmény merül fel melyet előre nem lehetett látni és a munkáltató működéshez szükséges. Minden más esetben a beosztást minimum egy héttel előbb kell közölnie a munkáltatónak. Tehát ezután nagyobb szabadságot kap a munkáltató a beosztástervezést illetően a munkavállaló jóváhagyásával.
A tervezet havonta egy pihenőnap kiadását írja elő a munkáltató számára. Ez azt jelenti, hogy a munkavállalót hosszabb ideig lehet beosztani pihenőnap nélkül.
A szabadság kiadását is érinti a tervezet. Eddig a szabadságot a munkanapra kellett kiadni, amely a hét minden napja lehet kivétel a hivatalos munkaszüneti nap. A módosítással a munkaszüneti napok is munkanapnak számíthatnak ezáltal a szabadságot ki lehet írni erre a napra is.
A törvényjavaslat még számos kisebb nagyobb módosítást tartalmaz, amiből jónéhány biztosan megvalósul. Addig viszont még számos kerekasztal beszélgetés lesz az érintettek bevonásával. Ha meg van a végleges törvényjavaslat és születnek konkrétumok akkor itt a Fórumon azonnal beszámolunk róla.
A kormány lépett egyet hátra
Évekre lenyelhetik a cégek a túlórapénzt
2017.04.24. 12:32
Újabb szintet lépne a hazai „rabszolgatartás", de úgy tűnik, hogy a gyakorlatban mégsem lesz könnyű keresztülvinni. A kormány máris lépett egyet hátra – írja a HVG.
Vihart kavart az a törvényjavaslat, amellyel a kormány több ponton módosítaná a munkaidő szabályozását. A legnagyobb felháborodást a munkaidőkeret hosszabbításának terve váltotta ki: július elsejétől ezt egy évről három évre hosszabbítanák meg.
Ha ön általános munkarendben dolgozik, például egy irodában tölti munkás hétköznapjait 9 és 17 óra között, akkor valószínűleg nem ismeri közelebbről a munkaidőkeret fogalmát. Pedig nagyon fontos intézményről van szó, mert például a több műszakban működő gyárakban, vagy az olyan szezonális ágazatokban, mint a mezőgazdaság és a turizmus, gyakran előfordul, hogy éjjel, hétvégén vagy ünnepnapokon is dolgozni kell. A munkaidőkeretnek pedig épp az a célja, hogy a cégek az alkalmazottaikat be tudják osztani ezekre a napokra is.
Praktikusan: egy többműszakos, állandóan termelő gyárban a főnökök meghatározzák, kinek kell bemennie például vasárnap dolgozni, de ezt persze csak úgy tehetik meg, hogy egy bizonyos hosszabb időtartam alatt a dolgozó terhelése összességében ne legyen nagyobb a megengedettnél (vagyis a főnök nem dolgoztathatja agyon a beosztottját, de rugalmasan mondhatja meg mindenkinek, hogy mikor álljon a szalag mellett).
Az az időtartam, amelyen belül ez a beosztás megtehető: a munkaidőkeret. Ez jelenleg alapesetben legfeljebb 4 (esetleg 6) hónap lehet, ami azt jelenti, hogy – maradva a példánál – a munkás legfeljebb a 4 vagy 6 hónapos ciklus végén megkapja a túlórák, az éjszakázás, a hétvégék és a hasonló extrák után járó pótlékait.
Ám azokban a nagyobb gyárakban, ahol van szakszervezet, a dolgozók és a cég között kollektív szerződést is lehet kötni, amelyben a 4 hónapot legfeljebb 1 évre ki lehet tolni. Már ez is elég aránytalannak tűnik a dolgozók szempontjából, de a parlament előtt lévő új törvényjavaslat még sokkal durvább szabályt hozna: 3 évre tolná ki a munkaidőkeret lehetőségét.
Tegyük fel például, hogy egy Magyarországon működő autógyárnak úgy felfut a rendelésállománya, hogy rövid idő alatt több autót kell gyártania, ezért a szokásosnál több munkást rendel be vasárnapi vagy éjjeli műszakba. Az autók elkészülnek, a kocsit értékesítik, a céghez befolyik a vételár, de nem azonnal kell kifizetnie a munkára rakódó pótlólagos költségeit, csak három évvel később. Ezt a cégek számára igen gáláns lehetőséget tervezi megszavazni a magyar parlament, amelynek döntéshozói szerint úgy tűnik, hogy a magyar munkás várhat a pluszpénzére.
A helyzetet a valóságban az enyhíti, hogy a dolgozók érdekérvényesítő képessége az általános munkaerőhiány miatt az utóbbi időben javult. Az elmúlt hónapok sztrájkjai és sztrájkfenyegetései is jelzik, hogy nem lehet mindent ilyen könnyen lenyomni a dolgozók torkán. Ha ezt a módosítást is átlátják, akkor várhatóan ez ellen is tiltakozni fognak.
A három évre kiterjesztést csak a kollektív szerződés módosításával lehetne megtenni, amihez a helyi szakszervezetek jóváhagyása is szükséges, és mi azt fogjuk javasolni, hogy ebbe ne menjenek bele – mondja Spieglné Balogh Lívia, a Vasas Szakszervezet alelnöke. A tervezet visszavonását követeli Magyar Vegyipari, Energiaipari és Rokon Szakmákban Dolgozók Szakszervezeti Szövetsége (VDSZ) , Bánya-, Energia- és Ipari Dolgozók Szakszervezete (BDSZ) is.
Az autóipari munkavállalói érdekképviseletek közül az Audinál, az Opelnél, a Bosch-csoportnál, a Mercedesnél és a Lear vállalatnál működő szakszervezetek is tiltakoztak a tervezet ellen. Az egész magyar gazdaság működése szempontjából sem lényegtelen győri Audinál a helyi szakszervezet közölte, hogy ebben a témában még tárgyalni sem hajlandó, nemhogy megegyezni, szerinte az uniós irányelvnek sem felel meg az elképzelés. Azt pedig kifejezetten sérelmezi, hogy a javaslat benyújtása előtt nem egyeztettek a munkavállalók képviselőivel.
Egészen pontosan a kormány csak a hozzá közel álló szakszervezeti konföderációkkal, a Munkástanácsokkal és a Ligával ismertette, mire készül, ennek a két szövetségnek is voltak kifogásai, amikor pedig a kormány szembesült a hatalmas felháborodással, azt ígérte, tárgyalni fog. Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter a múlt heti Kormányinfón azt mondta, a tervezetet meg kell vitatni, neki vannak fenntartásai, és osztja a szakszervezetek egyes aggályait. Úgy tűnik, tényleg lesz tárgyalás, a Munkástanácsok elnöke a Népszavának úgy nyilatkozott, hogy a kérdést megvitathatják a Versenyszféra és a Kormány Állandó Konzultációs Fóruma (VKF) május 3-ra összehívott ülésén. A meghívókat már meg is kapták a szakszervezeti vezetők. Kérdés, mennyi esély van arra, hogy a kormány a szakszervezetek nyomására meggondolja magát, mindenesetre a jelek szerint nem akarta szítani az elégedetlenség tüzét május elseje, a munka ünnepe előtt.
A hároméves munkaidőkeret egyébként azért is tűnik nagyon soknak, mert a hektikusan változó magyar munkaerőpiaci szabályozást nézve szinte beláthatatlan időnek számít. Maradva a munkaidőkeret példájánál, régen ez még legfeljebb két hónap lehetett, vagyis a gyáraknak minden második fizetés alkalmával rendezniük kellett a számlát. Most a három év azt jelenthetné, hogy a távoli ködbe vész a fizetés egy részének folyósítása.
Ha a cég időközben csődbe megy, felszámolás alá kerül, vagy egyszerűen felmond a munkavállalónak, akkor természetesen ki kell fizetnie a túlórák után addig bennragadt pénzeket. Ha ott van a pénz a kasszában. Ha nincs ott, akkor a dolgozók szempontjából az már veszett fejsze nyele.
Három év alatt sokkal nagyobb összegek halmozódhatnak fel, mint pár hónap alatt, és ha a cég fizetésképtelen, akkor sokkal nagyobb összegek ragadhatnak benn véglegesen. Ehhez pedig a munkavállalók a gyakorlatban nem nagyon tudnak hozzájutni. Az Országos Foglalkoztatási Alapból kaphatnak ugyan némi kompenzációt, de ha ez nem elég, akkor legfeljebb munkaügyi perben érvényesíthetik a követelésüket, de ezeket általában el sem indítják, hiszen a pénzek behajthatatlanok, a jogi eljárások pedig évekig húzódnak, kétes eredménnyel.
Reakció blog Reakciós Holokauszt tagadás
Scall Fast
Reakció blog Reakciós Holokauszt tagadás
20:53:00
Nincsenek megjegyzések:



Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)