width Reakció Scall Fast SF Jobbik Jobbikos jobboldali nemzeti radikális érzelmű politika hírek viccek én: 2008. febr. 14.

2008. február 14., csütörtök

Négyes metró

Négyes metró

"Terveztek az építészek, és ennyi lett" mondotta demszky. Gyenge magyarázat. 511 milliárd forint! És ez még nem végleges összeg : a becslések szerint 660 milliárdra is nőhet... Demszky vajon az alagút végét is látja? Bár őt szerintem az érdekli a legkevésbé. Viszont a nagy kaszálás lehetőségét biztosan látja, cimbijeivel egyetemben. Vajon mennyire kellene taksálni a végösszeget, hogy valamikor a 4-es is elkészüljön, és az üvegzsebeket is tele lehessen tömni? A Spanyolországhoz tartozó Mallorca sziget fővárosában egy hasonló metróvonal 32 milliárdból "kijön"...

Csak hogy lássuk a nagyságrendeket: a főváros azért zárta be tavaly 19 jól működő, összesen kb. 10.000 diákot oktató középfokú (azaz érettségit is adó) szakképző iskoláját, mert ezen idén 2-3 milliárd forint megtakarítást remél.

A derék spanyol szigetlakók 2005-ben úgy döntöttek, hogy belevágnak a metróépítésbe.

És mivel Mallorcán nem volt demszky, BKV, Hídépítő vagy Bamco csoport, 2007. április 25-én át is adták a metrót. 2007. szeptemberéig ingyen(!) használhatta mindenki, főszezonban(!!!). És, döbbenetes: 120 millió eurós összegbe került (32 milliárd forint). Más forrás szerint 80 milliárdba, de az aránytalanság így is szembeszökő.
A Palma de Mallorca Metro amúgy 7,2 km hosszú és 9 állomásos, 32 milliárd forint. A 4-es metró 7,4 km hosszú és 10 állomásos, 520 milliárd forint, és ment már a fúrópajzs vagy 1 kilométert. Ja és 5 éve épül...
Most akkor lehet tippelni, hogy az 520 milliárdból mennyit lopnak el nálunk...

18 éve vezeti demszky gábor a fővárost, de csak 2007. április 3-án indultak el a fúrópajzsok az Etele térről. 2010-ben majd akár a húsz éve tartó Demszky-korszak jelképének is tekinthetjük majd az addigra talán megépülő 4-es metrót, bár szerintem addigra sem lesz kész. Amíg nincs kész, addig lehet lopni ugyanis. Az elöregedett tervek alapján, ám hangos PR-akciók kíséretében zajló presztízsberuházás irtózatos összeget emészt föl, noha a főváros közlekedési zavaraira alig kínál megoldást. Hangos PR akció volt ez is...

Bezzeg bicikliút egy kanyi sem épül a fővárosban, maximum annak csúfolt "biciklisáv"-ot jelölnek ki, amin aztán kocsik parkolnak majd.

Madrid három év alatt, 96 milliárd forintból építene meg egy, a budapesti 4-es metróhoz hasonló földalattit - közölte az InfoRádió kérdésére Madrid Tartomány Közlekedési és Infrastrukturális Tanácsadó Testülete. A magyar fővárosban több mint tíz éve készül a metró, és már 511 milliárdnál tart a tervezett költség.

Madrid Tartomány Kormánya az elmúlt négy évben 90 kilométer új metrót és 80 állomást épített a spanyol fővárosban - tudta meg az InfoRádió a tartomány Közlekedési és Infrastrukturális Tanácsadó Testületének sajtóirodájától.

A munkák során a város különböző pontjain 17 építkezés folyt és egyszerre tíz alagútfúró dolgozott. A vonalak fele mélyalagútban fut, a másik fele pedig felszín közeli, olcsóbb szerkezetű. A teljes projekt összesen 4,4 milliárd euróba, azaz 1.144 milliárd forintba - a budapesti 4-es metró árának mindössze kétszeresébe - került.

A testület sajtóirodája szerint a madridi Autonóm Kormány egy, a budapestihez hasonló, mintegy 7 kilométeres metrószakaszt tervezéssel és kivitelezéssel együtt körülbelül három év alatt tudna elkészíteni. Becslésük szerint egy ilyen terjedelmű projekt hozzávetőlegesen 370 millió euróba, azaz 92 milliárd forintba kerülne.
A budapesti négyes metró megvalósíthatósági tanulmánya a nyomvonaltervvel 1994-ben készült, a beruházás pedig, ha minden jól halad, 18 év után, 2012-ben fejeződik be.

A budapesti metróköltség folyamatosan emelkedik, és habár még a beruházás az elején tart, már túllépte az 500 milliárd forintot. Az összehasonlításhoz hozzá tartozik, hogy a jelenlegi 511 milliárd forintos költségnek része a 163 milliárd forintos Baross tér-Bosnyák tér közötti plusz három kilométeres szakasz is.

A madridi sajtóiroda közölte, hogy a nagy közlekedési bonyodalmakat jelentő párhuzamos építkezések ellenére minden új vonalat és állomást az előre tervezett határidőre adtak át, és egy beruházás esetében sem lépték át a megadott költségkeretet.

A következő négy évben a spanyol fővárosban további 75 kilométer metró, elővárosi vasút és úgynevezett metróbusz épül. A madridi hálózaton a menetjegy ára egy euró, azaz 10 forinttal olcsóbb, mint a BKV-jegy.

Nemcsak Madridban, hanem más spanyol városban is gyorsan megy a metróépítés.

Tavaly áprilisban adtak át Palma de Mallorcán egy nyolc és fél kilométeres metrószakaszt, amely két év alatt készült el, összesen 32 milliárd forintért. Az építőknek itt azonban nem kellett alagutat fúrniuk, mert a vonal csak 8 méterrel halad a felszín alatt. Az új metrót négy hónapig ingyen használhatták az utasok.


forrás : inforadio.hu