width Reakció Scall Fast SF Jobbik Jobbikos jobboldali nemzeti radikális érzelmű politika hírek viccek én

2015. január 7., szerda

A bankok is inkább beteszik a pénzüket a bankba. :) Nem hiteleznek a reálgazdaságnak Amikor tették, akkor meg túl magas kamattal, amit nem tudott kitermelni a gazdaság. Talán inkább az államnak kellene a saját fizetőeszköze felett rendelkezni, azt kibocsájtani! A "Hogyan estek az államok a bankok fogságába?" cikksorozat is pont erről szól, logikailag a nemzetközi zsidó bankárok fele gravitál a vagyonkoncentráció ebben a rendszerben.

A bankok is inkább beteszik a pénzüket a bankba. :) Nem hiteleznek a reálgazdaságnak Amikor tették, akkor meg túl magas kamattal, amit nem tudott kitermelni a gazdaság. Talán inkább az államnak kellene a saját fizetőeszköze felett rendelkezni, azt kibocsájtani! A "Hogyan estek az államok a bankok fogságába?" cikksorozat is pont erről szól, logikailag a nemzetközi zsidó bankárok fele gravitál a vagyonkoncentráció ebben a rendszerben.

Boros Imre: Mikor hiteleznek a bankok?

http://www.flagmagazin.hu/gazdasag/boros_imre_mikor_hiteleznek_a_bankok

gazdaság 2015. 01. 07.

A magánügyfelek hiteleinek aránya a bankokban harminc-negyven százalék, míg a legtöbb esetben a kis- és középvállalkozásoké csak néhány százalék.

A magyar gazdaság tartós növekedési esélyeit kétségbe vonó neoliberális, globalista akadékoskodások egyik fő tétele, hogy a fejlődés csupán egyedi és egyszeri elemek eredménye, a bankok ugyanis nem hiteleznek. És ha ezek az egyedi elemek kimúlnak, akkor oda a hazai növekedés is.

A bankok működésének alapja a kezdetekben az volt, hogy betétként begyűjtik a közönség pénzét, majd azt hitelként kihelyezik. A lényeg, hogy a betétek kamatja alacsonyabb legyen mint hiteleké. Ez a klasszikus modell akkor érvényesült, amikor a pénz valójában nemesfém (arany, ezüst) volt. És a bankok által már régóta kibocsátott papírok (váltók, bankjegyek, hitellevelek) csak helyettesítették ezt a pénzt.

Minden olyan esetben, amikor a bankárokat a profitéhség arra sarkallta, hogy a profit növelése végett fokozzák a pénzhelyettesítők forgalomba dobását, a papírok tulajdonosai magát a fémet kérték a bankoktól a papír helyett, mert féltek, hogy elvész a valódi pénzük. A valós belső értékkel bíró pénzek (mint az arany vagy az ezüst) automatikusan határt szabtak a féktelen mohóságra épülő bankjegykibocsátásnak.

Az első világháború után azonban maga a pénzhelyettesítő lépett elő pénzzé. Az ebből adódó világméretű katasztrófa hamarosan be is következett, 1929-ben. Ez több évre maga alá is temette a nemzetgazdaságokat.

A bankok rég letértek a klasszikus betétgyűjtő és hitelkihelyező pályájukról, és a betétesek pénzét is kockázatos vállalkozásokba fektették. A hosszan elnyúló gazdasági pangásba csak az állam adósságból finanszírozott költekezése lehelt életet. A keynesi gondolatok jegyében az államok hiteleket vettek fel, és ezeket vásárlásokra költötték, így élénkítették a konjunktúrát. A piacon nagy hitelfelvevőkként jelentek meg az államok. Az 1929–33-as gazdasági válság következtében a bankokat mindenütt törvényekkel tiltották attól, hogy az ügyfelek betéteit saját vállalkozásaikba vigyék, elkerülendő az újabb összeomlást. Az elszigetelt valutazónákra osztott pénzrendszerekből (fontzóna, frankzóna, dollárzóna) a második világháború után ismét univerzális nemzetközi pénzrendszer keletkezett, centrumában az amerikai dollárral. A pénzkibocsátás nemzetközi szinten egyetlen központi banktól a Federal Reserve-től függ azóta.

A dollár ráadásul az arannyal való kapcsolatát is végleg elveszítette már négy évtizeddel ezelőtt. Azaz senki nem cserélhet dollárt aranyra, ha netán ezt találná biztosnak.

Az egy nemzeti valutára épülő, ráadásul magántulajdonban lévő központi bank által kibocsátott világpénz korlátlan lehetőséget adott mindazoknak a terjeszkedésre, akiket a kibocsátók ( vagyis a Fed igazgatói) erre méltónak találtak. A nyolcvanas évek végétől a közgazdasági vezéreszmének kikiáltott és a gyakorlatba is átültetett privatizáció, dereguláció és liberalizáció elbontotta az akadályokat a féktelen terjeszkedés elől. Iszonyú ütemben haladt a vagyonok koncentrációja a termelő szektorban, de még annál is nagyobb mértékben a bankrendszerben. Létrejöttek a „túl nagyok ahhoz, hogy megbukjanak" típusú pénzintézetek, s létrejött a pénzek sajátos körforgása. A féktelen és spekulatív profithajsza miatt elbukott bankokat az államok az adófizetők pénzén megmentik. Azonnal rendelkezésre álló adóbevételek persze nincsenek ehhez, ezért az államok hiteleket vesznek fel más bankoktól, miközben maguk az államok is kórosan eladósodnak. Az eladósodás miatt a hitelekért az államoknak is egyre több kamatot kell fizetniük, mert a bankrendszer rontja hitelképességi besorolásukat. Csak úgy tudják előállítani a több kamatfizetéshez szükséges pénzeket, ha fokozzák az adófizetőik terheit. Eközben a valóban nagy jövedelmekre szert tévő adózók a liberalizált szabályoknak köszönhetően eldugják az adóparadicsomokba jövedelmük nagy részét az adóhatóságok elől. A kormányok viszont a gazdaságok tartós pangásával küzdenek ilyenkor, s épp arra hivatkoznak, miszerint a pangás egyik oka, hogy a bankok nem hiteleznek. Való igaz, az Európai Központi Banknak azok az ezermilliárdjai, amelyeket szinte költségmentesen juttatott a bankoknak a hitelezés élénkítésére, gyorsabban eltűntek az államok mint hitelfelvevők tárcájában, mintsem, hogy a helyi kis- és középvállalatokban landoltak volna.

Idehaza is van panasz bőven. A hazánkban működő bankok tárcájának csak néhány százalékát teszik ki a hazai kis- és középvállalkozások hitelei. Inkább államkötvényeket vásárolnak, drága, fedezett fogyasztói hiteleket nyújtanak. Nem véletlen, hogy az elmúlt évtized sláger hitelterméke a devizaelszámolású hitel volt. A magánügyfelek hiteleinek aránya a bankokban harminc-negyven százalék, míg a legtöbb esetben a kis- és középvállalkozásoké csak néhány százalék.

Rá lehet-e szoktatni az oroszlánokat a vegetariánus étrendre? Lehet e a bankokat visszaszoktatni a nagyon is babrás ügyfélhitelezésre ha egyszer már rákaptak az államokra mint hiteladósokra? Nagy változás kell ahhoz, hogy ez bekövetkezzen. Vajon elkezdődött ez a változás, vagy az államok végképpen a kamatok behajtói lesznek? Ma még nem tudhatjuk. A nemzeti szintű központi bankokat a helyzet új feladat elé állította. Van bizonyos mozgásterük, szemben az eurózóna országaival. Mi nagyon is ráérünk az euró bevezetésével, legalább addig, amíg az Európai Központi Bank meg nem találja a kulcsot a banki vállalati hitelezéshez.

Boros Imre – magyarhirlap.hu

http://www.flagmagazin.hu/nagyvilag/antidogma_hogyan_estek_az_allamok_a_bankok_fogsagaba_1_resz

http://www.flagmagazin.hu/nagyvilag/antidogma_hogyan_estek_az_allamok_a_bankok_fogsagaba_2_resz

http://www.flagmagazin.hu/nagyvilag/antidogma/antidogma_hogyan_estek_az_allamok_a_bankok_fogsagaba_3_resz

http://www.flagmagazin.hu/nagyvilag/antidogma_hogyan_estek_az_allamok_a_bankok_fogsagaba_4_resz

http://www.flagmagazin.hu/nagyvilag/antidogma/antidogma_hogyan_estek_az_allamok_a_bankok_fogsagaba_5_resz

Antidogma - Hogyan estek az államok a bankok fogságába? 1. rész

nagyvilág 2012. 01. 12.

2008 őszén globális pénzügyi válság robbant ki, amelynek epicentruma az Egyesült Államokban volt. Egy évvel később jólelkek kijelentették, hogy a legrosszabb már elmúlt, és a válság gyakorlatilag befejeződött. Nem így történt. A válság folytatódik, és egyhamar nem is lesz vége.

A legkeményebb nem mögöttünk van, hanem előttünk, és a következmények súlyosabbak lesznek, mint 1929-ben. Az első fázis az amerikai háztartások túlzott eladósodásából eredt. A reálgazdaság csődbe jutott a magánadósság felrobbanásának hatására, mert a vállalkozásokat drasztikusan sújtotta a kereslet összeomlása, amely nagymértékű globális recessziót vont maga után. Ma az államok vannak túlzottan eladósodva. A magánadósság problémáját a közadósság problémája követte, amely az összes nyugati országot érinti. Hogyan jutottunk idáig? Előbb mérjük fel a probléma nagyságát.

Az eurózóna közadóssága 2007 óta 26,7 százalékkal nőtt, ma az övezet bruttó belső termékének (GDP) 80 százalékát képviseli, és az államháztartások hiánya önmagában meghaladja e GDP 7 százalékát. Ez azonban csak egy átlagszám. 2011 elején nyolc ország adósságaránya meghaladta a GDP-jük 80 százalékát: ezek Magyarország és Anglia (80,1 százalék), Németország (83), Franciaország (85), Portugália (92), Belgium (97), Olaszország (120) és Görögország (160). (…) Az államadóssághoz hozzáadódik a helyi adósság. Néhány éve ugyanis a bankok rávetették magukat a helyi közösségekre (önkormányzatokra), hogy toxikus kölcsönök egész sorozatával eladósítsák őket. (…) A közadósság azonban csupán egyik szegmense a teljes adósságnak, amely magába foglalja a vállalkozások és a háztartások adósságát is. Ha ezen tényezők együttesét is számba vesszük, 2010-re a teljes adósság mértéke (a vezető nyugati országok esetében) a következőképpen alakul: Franciaország 199,5 százalék, Németország 202,7, Olaszország 221,1, Egyesült Királyság 255, Spanyolország 269, Egyesült Államok 240!

Az általánosan elterjedt nézet szerint a közadósságválság az államok túlköltekezésének az eredménye. Hogy az államok nem cselekedtek mindig ésszerűen, az nyilvánvaló, de alapjában véve másról van szó. A válság súlyosbodásának közvetlen oka az államok által a magánbankoknak juttatott mentőcsomagokban keresendő. A kapitalista rendszer általános struktúrájában elfoglalt neuralgikus helyzetükre hivatkozva a bankok arra kényszerítették a közhatalmat, hogy segítsék meg őket. A fenyegetett bankok és biztosítótársaságok feltőkésítéséhez viszont a túszul ejtett államoknak a piacokon kellett kölcsönt felvenniük, ami elviselhetetlen mértékben növelte az adósságukat. Csillagászati összegeket (800 milliárd dollárt az USA-ban, 117 milliárd fontot Nagy-Britanniában) költöttek arra, hogy megakadályozzák a bankok bedőlését, ami ugyanannyival terhelte meg az állami büdzséket.

Összességében a világ négy legnagyobb központi bankja (a Fed, az Európai Központi Bank, a Japán és az Angol Nemzeti Bank) 2008 és 2010 között 5000 milliárd dollárt injektált a világgazdaságba. Ez a történelem legnagyobb méretű vagyonátvitele a közszférából a magánszektor felé. Az államok, miután tömegesen eladósodtak a bankok megmentéséért, lehetővé tették ez utóbbiaknak, hogy azonnal ugyanazokba a tevékenységekbe vessék magukat, amelyek korábban veszélybe sodorták őket, miközben saját magukat kiszolgáltatták a piacok és a hitelminősítő ügynökségek fenyegetésének.

Egy másik ok nyilvánvalóan a válság által kiváltott gazdasági visszaesés, amely csökkentette az államok bevételeit és arra kényszerítette őket, hogy még több kölcsönt vegyenek fel. A legtávolabbi okot azonban a jóval korábban, a Reagan- és Thatcher-korszak óta bevezetett deregulációs politikák és adóreformok (a vállalati nyereségadó csökkentése és különösen a legnagyobb vállalkozásoknak adott fiskális ajándékok) jelentik.

A pénzügyi lobbik növekvő befolyása a politikai személyzetre a pénzpiacok fokozódó deregulációjával járt, ami a spekulatív nyereségek robbanásszerű növekedését okozta, és kiszívta a tőkét a termelő szférából, a szabad kereskedelem pedig a minimálbéreket és a magas termelékenységet párosító országok tisztességtelen konkurenciájának kedvezett.

A világpiac logikájának és a Világkereskedelmi Szervezet (WTO) követeléseinek engedelmeskedő dereguláció 1999-től valamennyi jelentős vámhatár megszüntetését és a közösségi preferencia tényleges eltörlését eredményezte Európában. A spekulatív tőkék már nagyon gyorsan áramolhatnak az egyes gazdaságok között, ami tovább növelte a részvényárak változékonyságát és fokozta a válságot.

A következmények ismertek: a delokalizációk sokasodása, iparágak felszámolása, munkabércsökkenés, terjedő munkanélküliség és a mindehhez társuló tőkekimentés. Az 1980-as évektől kezdődő deregulációs hullám egyetlen hatása valójában az lett, hogy még tovább gazdagította a gazdagokat, miközben a középosztályok és az alsóbb néprétegek jövedelme évről évre stagnált vagy csökkent. Mindenhol növekednek a jövedelmi különbségek, terjed a munkanélküliség, jelentősen eltérnek a termelékenységi és az átlagbérszintek. (…) Globálisan a pénzügyi profitok része a hozzáadott érték növekedésében az 1950-es években tapasztalt 10 százalékról mára több mint 40 százalékra nőtt.

(Folytatjuk)

Alain De Benoist

Fordította: Gazdag István - demokrata.hu

Antidogma - Hogyan estek az államok a bankok fogságába? 2. rész

nagyvilág 2012. 01. 14.

A fináncoligarchia világgazdasági befolyása a válság ellenére tehát tovább erősödött, amint azt ugyanazon bankok profitja is tanúsítja, amelyek 2008-ban valósággal megostromolták az államokat, segítséget kunyerálva tőlük a csőd elkerülése végett.

2009-ben, vagyis az előző évi pénzügyi sokk után a hat legnagyobb amerikai bank aktíváinak teljessége az amerikai GDP több mint 60 százalékát képviselte, míg 1995-ben még csak a 20 százalékát! Az USA-ban 2010-ben a valóságos GDP-növekedés 88 százaléka a vállalati profitok emelésére szolgált, miközben a munkabérek alig 1 százalékkal részesültek belőle.

Az amerikai történelemben a dolgozók még sohasem kaptak ilyen parányi részt a hozzáadott érték növekedésből, olyannyira, hogy itt a termelő tőke finánctőke általi „reproletarizációjáról" beszélhetünk.

A spekulatív termékek sokasodása egy kaszinó-gazdaság kialakulását favorizálta, amely szisztematikusan a spekulánsok jövedelmeinek kedvezett a fogyasztók, sőt néha a termelők rovására. Ezzel párhuzamosan napról napra erősödik a pénzpiacok és a bűnipar összefonódása.

„A pénzvilágot erős és diszkrét bűnöző erők rágják, de ő ezt erősen tagadja, sőt vagyonokat költ annak megakadályozására, hogy ez látható legyen", írja Xavier Raufer neves francia kriminológus, hozzátéve: „A globális dereguláció, majd pedig a válság következtében az illegális (szürke vagy fekete) gazdaság, amely 1980 körül a globális GDP mintegy 7 százalékát adta, 2009-ben már kétségtelenül a 15 százalékát képviseli" (in Sécurité globale, 2011 nyár, p. 59).

Másik különösen nyugtalanító következmény: a reálgazdaság és a fináncgazdaság szétválása által kiváltott dezindusztrializáció és a spekulatív nyereségek ebből következő robbanásszerű növekedése.

Az OECD tagországaiban mintegy 17 millió ipari munkahelyet szüntettek meg alig két év alatt… (…) A néha szégyenlősen „terciarizációnak" nevezett ipari leépítés az Egyesült Államokat is érinti, amely ma már csak 11,6 millió ipari munkahelyet tart számon, szemben az 1979-es 19,5 millióval, miközben a lakossága folyamatosan növekszik. Csupán néhány iparosodott ország tudott ellenállni, köztük elsősorban Németország, és bizonyos szektorok, mint a hadiipar.

A világgazdaság vezető hatalmát, az Egyesült Államokat telibe találta a válság. Az elmúlt évtizedben csak úgy szolgálhatott a globális fogyasztás motorjaként, hogy sokkal többet költött, mint amennyit jövedelme lehetővé tett volna, ami az egyik oka a folyó fizetési mérlegében mutatkozó hiánynak. Más szóval sokkal többet fogyasztott, mint amennyit megtermelt (GDP-jében a fogyasztás része sokkal nagyobb, mint az európai országok többségében, 70 százalék körüli). Az eredmény: történelmi deficit és kolosszális eladósodás.

Jelenleg az USA-ban minden közkiadás 42 százalékát kölcsönből finanszírozzák! 2011. május 16-án az amerikai adósság 14 294 milliárd dollárra tornyosult, a fizetésképtelenség szélére sodorva az országot. Az augusztus elsején in extremis létrejött politikai megállapodás lehetővé tette az adósságplafon felemelését, de a lejárati határnapot csak eltolták.

Egyébként a megállapodás csak a szövetségi állam adósságára vonatkozik, és arra, hogy a kincstár a bankóprés működtetésével törlesztheti a kölcsönöket, miközben az önkormányzatok pénzügyeit is veszély fenyegeti. Obama elnöknek kötelezettséget kellett vállalnia a közkiadások drasztikus csökkentésére, ez persze nem a katonai költségvetést fogja érinteni (amely a három fronton vívott háborúval hatalmasabb, mint valaha), hanem a közszolgálatot és a szociális juttatásokat.

Ezek a döntések mégsem akadályozták meg a hitelminősítőket, hogy történelme során először lerontsák az USA „osztályzatát", ami egy újabb tőzsdei mini-krachot váltott ki.

Az Egyesült Államok, amelynek Vlagyimir Putyin nemcsak amiatt tett nyilvánosan szemrehányást augusztus 4-én, mert a lehetőségei fölött él, hanem amiatt is, mert a „világgazdaság parazitája", valójában katasztrofális helyzetben van, mind a szövetségi kormány, mint a tagállamok szintjén, amelyek közül 46 hivatalosan csődben vagy csőd közeli állapotban van.

Három év óta az USA költségvetési hiánya a GDP 9-11 százaléka, miközben folyó fizetési mérlegének hiánya elérte az évi 400 milliárd dolláros rekordot. A munkanélküliség 10 százalék körüli (valójában az erre vonatkozó statisztikák „sminkelése" ellenére közelebb van a 20 százalékhoz – a ford. megj.), és ez ritkán látott szint a tengerentúlon. Ezen túlmenően a világ legnagyobb adósa, amely több mint 3000 milliárd dollárral tartozik a világ maradékának (elsősorban Kínának), és mivel a hitelezői egyre kevéssé hajlandók adósságot birtokolni hosszú távon, rövidebb lejáratra kell kölcsönt felvennie deficitjei fedezésére, ami még sebezhetőbbé teszi a krízissel szemben. Emiatt a dollár iránti bizalom rohamosan olvad.

2010 vége óta Kína diszkréten megszabadul amerikai részvényeitől, az amerikai kincstárjegyek egyre kevésbé találnak vevőre, és maga a Fed vásárolja fel csaknem az összes Amerikában kibocsátott kötvényt. Más szóval a dollár értéke csak a saját kibocsátója által végrehajtott vásárlásokkal tartható fenn. De a dollár hirtelen esése esetén Kína és a többi hitelezője bizonyára nem fogadná el a dollárban lévő aktívái értékcsökkenését.

Kérdés, hogy cserébe mit fognak követelni gazdaságilag és politikailag…

(Folytatjuk)

Alain De Benoist - Fordította: Gazdag István - demokrata.hu

Antidogma - Hogyan estek az államok a bankok fogságába? 3. rész

nagyvilág 2012. 01. 24.

Két év óta tetőfokára hágott a spekulánsok és intézményi befektetők által az államok ellen viselt pénzügyi háború. A pénzpiaci támadások azon kamatok közvetlen vagy közvetett emelkedésében öltenek testet, amelyeket az országoknak kell fizetniük a kölcsönökért. A minősítő intézetek által szolgáltatott jelzések határozzák meg a célokat és a követendő stratégiát.

A három legnagyobb hitelminősítő ügynökség a szektor 95 százalékát képviselő Standard & Poor's, Fitch Ratings és Moody's. Nota bene csak nemrég jogosították fel őket arra, hogy nemcsak a bankok és a magáncégek, hanem az államok pénzügyi egészségét is értékeljék. Azonnal el is kezdték leminősíteni az államkölcsönök fizetőképességét.

A legfőbb pénzpiacokon bekövetkező brutális esés, amely augusztusban az USA minősítésének lerontását követte, elég volt a befolyásuk bizonyítására. A függetlenségük azonban igencsak problematikus, mivel ugyanazon intézmények finanszírozzák a tevékenységüket, amelyeknek a fizetőképességét minősítik: a bankok fizetik őket, hogy értékeljék a termékeiket.

Ma a közadósságok nagy része a bankok könyvelésében található, amelyek 2008 óta folyamatosan vásároltak belőlük anélkül, hogy túlzottan aggódtak volna az állami pénzügyek – recesszió és krízis által súlyosbított – törékenysége miatt. Ezeket a vásárlásokat az Európai Központi Banktól majdnem ingyen kölcsönzött pénzből finanszírozták.

Más szóval, a bankok azokat a pénzösszegeket adták kölcsön változó kamatokkal az államoknak, amelyeket maguk majdnem ingyen kaptak kölcsön. De vajon az államok miért nem szerezhetik be a kérdéses összegeket a Központi Banknál? Egyszerűen azért, mert megtiltották nekik!

1973. január 3-án a francia kormány Valéry Giscard d'Estaing akkori pénzügyminiszter javaslatára törvényt alkotott a Francia Nemzeti Bank státusának megváltoztatására, megtiltva neki, hogy kölcsönt adjon – értelemszerűen kamatmentesen – az államnak, amely ettől kezdve a pénzpiacokon volt kénytelen kölcsönöket felvenni, ez utóbbiak által megszabott kamatokkal. A magánbankok viszont továbbra is nevetséges kamattal (kevesebb mint 1 százalék) vehetnek fel kölcsönt az Európai Központi Banktól, hogy aztán 3,5 és 7 százalék között változó kamattal továbbadják azt az államoknak. Ezt az intézkedést azután a maastrichti és a lisszaboni szerződés (104. illetve 123. cikkely) általánosította egész Európában. Az európai államok tehát többé nem vehetnek fel kölcsönt a központi bankjaiktól. Ez egy döntő fontosságú fordulat volt, amelynek ma érzékeljük a következményeit: az 1973-as döntés azt jelentette, hogy az állam feladja a „pénzverés" jogát, és átadja ezt a szuverén képességét a magánszektornak, amelynek önkéntes adósává válik.

Sőt mi több, 2010 őszén az EU azt is elfogadta, hogy az új Európai Pénzügyi Stabilitási Alap által kibocsátott kötvényeket többé ne tekintsék kiváltságos követeléseknek, ami azt jelenti, hogy az európai államok lemondtak arról, hogy a magánkövetelések előtt teljesítsék azokat. A bankok feltőkésítése immáron törvényesen is elsőbbséget élvez az adófizetők pénzéhez képest!

A leginkább eladósodott országok (Görögország, Írország, Portugália stb.) csak rövid távú (három- vagy hathavi) kölcsönökhöz tudnak hozzájutni a pénzpiacokon. Ha öt- vagy tízéves futamidőre akarnának kölcsönt felvenni, 14-17 százalékos kamatszintet kellene elfogadniuk, ami elviselhetetlen számukra. Hosszú távra egyedül a Nemzetközi Valutaalap, az Európai Bizottság és az Európai Központi Bank hajlandó nekik 3,5 vagy 4 százalékos kamattal kölcsönözni, cserébe viszont drasztikus megszorító intézkedéseket követelve, amelyek legfőbb áldozatai a népi osztályok. Márpedig ezek az intézkedések csökkentik a gazdasági tevékenységet, ami még tovább rontja az államok törlesztési képességét.

A pénzpiacok mégis azt állítják, hogy a megszorítás visszahozza a bizalmat, és hogy a bizalom növekedést fog eredményezni. Nyilvánvalóan az ellenkezője igaz, mivel a megszorítás azonnali következménye a jövedelmek csökkenése, ami mechanikusan deflációs nyomást gyakorol a vásárlóerőre és a keresletre, ez pedig csak fékezheti a növekedést és tovább ronthatja az államok fizetőképességét.

A megszorító tervek életbe léptetése valójában egy „sokkstratégia" része, amelyről Naomi Klein ír azonos című könyvében, megmagyarázva a „megkönnyítő" katasztrófák (látványos merényletek, államcsínyek, tőzsdei összeomlások stb.) szerepének fontosságát a neoliberális reformok kikényszerítésében.

Franciaországban például a „növekedés megtalálása" híján a kormánynak nem lesz más választása, mint adó- és áfaemelés anélkül, hogy ezek az elvonások a közszolgáltatást javítanák, mivel az adósságszolgáltatásra fordítják őket. A közszolgáltatást éppenséggel negatívan fogják érinteni, hiszen a nyugdíjkorhatár felemelése után most a szociális és egészségügyi ellátást érintő forráscsökkentés végrehajtásáról van szó.

Ugyanez a séma érvényesül minden országban. Végső soron mindig csak azért mentik meg az államokat, hogy elkerüljék a globális pénzügyek újabb összeomlását. Emiatt van az, hogy a hitelezők követelései szisztematikusan megelőzik az állampolgárok követeléseit. Akkor már csak két lehetőség marad: vagy a megszorító intézkedések válnak elviselhetetlenné, általános lázadásba torkollva, vagy az adósság növekszik olyan mértékűvé, hogy végleg megfizethetetlenné válik és sokasodik a fizetésképtelenség.

A megszorító intézkedések bevezetése már hatástalannak bizonyult Latin-Amerikában és Ázsiában is. Európában sem fog jobban menni.

(Folytatjuk)

Alain De Benoist

Fordította: Gazdag István - demokrata.hu

Antidogma - Hogyan estek az államok a bankok fogságába? 4. rész

nagyvilág 2012. 01. 30.

Valójában nem tesznek mást, mint hogy késleltetik a lejárat napját: egyetlen intézkedést sem foganatosítottak, amely alkalmas lenne a görög csőd alapvető okainak megszüntetésére. Minden újabb kölcsön Görögországnak a gazdasági tevékenység csökkenésével jár, így a probléma a megoldás helyett súlyosbodi

A Görögországnak adott pénzügyi „segítség" annyiban hasonlít az Afganisztánnak nyújtott katonai „segítségre", hogy csupán időnyerésre szolgál. Az euró krónikus felülértékeltsége a deficitek növekedésével és a külső adósságok súlyával párosulva rövidesen a probléma újbóli felbukkanását eredményezi, mivel ugyanazon okok gépiesen ugyanazokat a hatásokat váltják ki. Minden esély megvan rá, hogy Görögországnak rövidesen az euróövezetből való kilépés vagy népességének általános elszegényedése között kell választania.

A görög válság következményei annál is figyelemreméltóbbak, mert Görögország az eurózóna GDP-jének mindössze 2,5 százalékát képviseli. Gazdasága hatszor kevésbé fontos, mint Olaszországé. Mi lesz akkor, ha majd egy sokkal nagyobb méretű országot kell megmenteni? A dolgok nagyon gyorsan elfajulhatnak. Ne felejtsük el, hogy az olyan országokat, mint Írország és Spanyolország, ma a „frontvonalban", nemrég még különösen biztos adósnak tekintették költségvetési többletük miatt. Ezért van félnivaló a krízis ragályától.

Ma már nem csak a görög vagy a portugál helyzet aggasztó, hiszen Spanyolország és Olaszország, sőt akár Franciaország és Nagy-Britannia is viharzónába kerülhet.

Számításba véve a károkat, amelyeket a görög ügy önmagában okozott, nem látható, hogy az európai intézmények hogyan tudnának szembeszállni egy sokkal nagyobb méretű, fokozatosan vagy szimultán bekövetkező államcsődsorozattal.

A jelenlegi európai valóságban minél több a segítségre szoruló, annál kevesebb a segítséget nyújtó, és ez utóbbiak egyre jobban készülhetnek arra, hogy az előbbiekhez csatlakoznak a kategóriájukban, ami azt jelenti, hogy a tőkepiacok remek gépezete ritka eleganciával működik közre a legrosszabb megszervezésében, megoldhatatlanná téve az adósságválságot, amelyet ők maguk váltottak ki.

Egy dolog biztos: Európában egy általános nadrágszíj-megszorító politika felé haladunk, amelynek a népi rétegek és a középosztályok lesznek a fő áldozatai, a hasonló esettel együtt járó minden kockázattal. Amikor újabb és újabb országok válnak majd fizetésképtelenné, megint csak az egész Európai Unió állampolgárait fogják felszólítani a számla kifizetésére. Márpedig mondjuk ki nyíltan, ma egyetlen ország sem képes megállítani GDP-arányos adósságának a növekedését, egyik sem képes visszafizetni az adóssága javát.

Az összes késleltetési manőver dacára két éven belül elkerülhetetlennek látszik az általános robbanás. Egyes szakértők lehetetlennek tartják a rendszer spontán regenerálódását. Mások egészen odáig mennek, hogy világháborúba torkolló mély geopolitikai válságot vizionálnak. Állításaik riasztónak tűnhetnek, de a kapitalista rendszer sohasem hátrált meg egy háború eshetősége előtt, amikor már csak ez a módszer maradt érdekei védelmére.

Mi történne, ha a vezető világhatalom, az Egyesült Államok fizetésképtelenné válna? Európában a jelenlegi status quo, kumulált hatásainál fogva, egy eddig még sohasem látott méretű gazdasági pangáshoz vezet. 2012 rettenetes év lesz!

A politikusok a piacok fölötti uralmat átengedték a finánctőkének. A piacok a maguk részéről azzal érveltek, hogy a pénzügyek túlságosan komolyak ahhoz, semhogy a politikusok változó hangulatának legyenek alávetve. Íme az eredmény: sorozatos csődök, pénzügyi világválság, a magán- és közadósságok felduzzadása. A finánctőke immáron a kapitalizmus történetének legsúlyosabb válságáért felelős. Hogyan juthatunk ki belőle?

(Folytatjuk)

Alain De Benoist

Fordította: Gazdag István - demokrata.hu

Antidogma - Hogyan estek az államok a bankok fogságába? 5. rész

nagyvilág 2012. 02. 05.

A megoldások sajnos elméletiek. Technikailag tökéletesen lehetséges lenne arra kényszeríteni a bankokat, hogy veszteségekkel és nyereségekkel eltűntessenek egy csomó olyan tényezőt a mérlegeikből, amelyek megannyi kétes vagy törvénytelen követelésnek felelnek meg.

Egy új banki fegyelmet is ki lehetne kényszeríteni, amely megtiltaná, hogy az üzleti bankok összeolvadjanak a takarékbankokkal.

A New Deal időszakában Roosevelt már elfogadtatta a Glass-Steagall-törvényt, amely a bankszektort egyrészt üzleti és befektetési bankokra, másrészt takarék- és tartalékbankokra választotta szét.

Elképzelhető lenne egy olyan fiskális politika, amely lehetővé tenné a rövid távú tőkemozgások szigorúbb ellenőrzését, az Európai Központi Bank pénzügyi közreműködésével az államok visszavásárolhatnák adósságaik egy részét, sőt akár a kamatszintek rendszerét is ketté lehetne osztani, jól megkülönböztetve a „termelő" és a „spekulatív" kamatszinteket.

Radikálisabb intézkedés lenne a bankszektor és a gazdaság más kulcsszektorainak kártalanítás nélküli államosítása. Ez azonban nem fog egyhamar bekövetkezni, mert egyik államnak sincs szándékában nyílt háborúba lépni a finánctőke ellen, még (és különösen) akkor sem, ha az kivéreztette.

Ma már majdnem lehetetlen „felülről" alávetni a nemzetközi piacokat egy keynesiánus típusú globális szabályozásnak. A jelen körülmények között ez olyan törvényszékek felállításával járna, amelyek igazi büntető szankcióknak vethetnék alá a piacokat, például az olyan kollektív javakkal való spekuláció esetén, mint a nemzeti valuták, vagy az államadósságnak egy adott ország kirablására való felhasználása. Mindez azonban csak kegyes óhaj marad. A megoldás sokkal inkább az Európai Unió „önmagára koncentrálása" lenne, egy kemény mag körüli fokozott együttműködéssel.

Komoly „újraszabályozás" csak regionális szinten képzelhető el, vagyis földrajzilag behatárolt és a szuverenitás elve által politikailag is zárt tereken. Kényszerítő intézkedéseket csak ilyen határok között lehet végrehajtani. Egy ilyen keretben a megoldást nemcsak a tőke túlzásainak politikai ésszerűsítését célzó intézkedések jelentik, hanem a vállalatok újratelepítése (relokalizáció), az ipartelepítést ösztönző adókedvezmények, a gazdasági termelés és fogyasztás újraközpontosítása, a regionális szabályozás stb., vagyis egyfajta „deglobalizáció".

Az általános liberalizáció visszafordításával – kezdve a tőkeáramlás, valamint a javak és szolgáltatások liberalizációjával – messzebb lehetne menni. Ez azonban a ma még hiányzó politikai akaraton kívül a jelenleg uralkodó ideológiai paradigma végleges elvetését követelné meg. Magában a kapitalista ideológia szívében találjuk ugyanis a gazdaság által de facto egyesített terek politikai egyesítésének a zsigeri elvetését.

Adam Smith, David Hume, majd Ricardo korszaka óta a „szabadpiacok" elmélete a nemzeti szuverenitás államok általi feladásán alapul. Ezzel a helyzettel végezni ugyanaz lenne, mint szakítani az összes liberális előfeltételezéssel a „piacok szabadsága", a „spontán" konkurencia „alapvető" szerepe, a szabad kereskedelem és a „rugalmasság" jótéteményei, a nemzetközi kereskedelem „automatikus egyensúlya" stb. vonatkozásában.

Bizonyítani lehetne, hogy ezek a teóriák nem „természeti törvényeken", hanem irreális hipotéziseken alapulnak, amelyek lerombolják az állítólagos tudományosságukat. Pillanatnyilag a pénzarisztokrácia vagy a nemzetközi pénzpiacok bírálatának nincs semmi értelme, ha – mint azt gyakran látjuk a jobboldalon – ugyanakkor a kis nemzeti, ipari és „nem pénzügyi" kapitalizmusok favorizálását szolgálja, amelyek azonnal megszűnnének kizsákmányoló rendszerként funkcionálni, amint tevékenységük a nemzeti keretbe illeszkedik.

Annak sincs több értelme, ha – mint azt gyakran látjuk a baloldalon – a liberális kapitalizmus ténykedésével egy egyszerű „állampolgári" retorikát állítanak szembe, amely legtöbbször elszakadt a néptől, moralizáló „felháborodáson", szánakozó reformizmuson és a „kirekesztettekkel" (a humanitárius szótárból kölcsönzött fogalom, hogy többé ne kelljen munkásokról vagy proletariátusról beszélni) való szolidaritáson alapul.

Annyi bizonyos, hogy pusztán „felháborodással" – bármennyire is divatos manapság – nem fogjuk megváltoztatni a dolgokat. Konkrét cselekvés híján a felháborodás csupán kényelmes módszer a jó lelkiismeret megszerzésére. Csakis a népi rétegek és a középosztályok elszánt közbelépése adhatja meg a finánctőke praktikái által kiváltott felháborodásnak vagy a bankárellenes morgolódásnak azt a társadalmi bázist, amely még hiányzik neki – hogy a végrehajtandó tett ne lépjen túl vagy túllépjen a burzsoá törvényesség határain.

(Vége)

Alain De Benoist

Fordította: Gazdag István - demokrata.hu

"A képviseleti demokrácia korlátai, a manipulálható többség téves döntéseinek veszélye már a 18. században komoly fejtörést okozott a legjelesebb gondolkodóknak." Akkor mégse olyan jó az a liberális demokrácia, a köztársaságos parlamentesdi? Megfelelő propagandával, szervezkedéssel, amihez csak anyagi háttér szükséges, bárki gazemberek hatalomra kerülhetnek!

Akkor mégse olyan jó az a liberális demokrácia, a köztársaságos parlamentesdi? Megfelelő propagandával, szervezkedéssel, amihez csak anyagi háttér szükséges, bárki gazemberek hatalomra kerülhetnek!

A bázisdemokrata hiszterolib hipszterek a tanácsköztársaság és a dicstelen francia forradalom jelenkori eszmei örökösei. És igen, főként pesti, belvárosi zsidók!

Törzsi alapon falkába szerveződve törnek a hatalomra újra. Mitől lenne legitim ilyenek hatalma a többségi társadalmak felett, miért ők határozzák meg, merre halad a haladó, mi az európaiság? Nem a közjót akarják szolgálni, hanem a tanultakat hasznosítva könnyű pénzt szerezni, a globális neolib helytartóság kollaboránsaiként.

"A képviseleti demokrácia korlátai, a manipulálható többség téves döntéseinek veszélye már a 18. században komoly fejtörést okozott a legjelesebb gondolkodóknak."

"Elutasítják az illegitimnek tekintett Orbán rendszert, ugyanis a 2014-ben kétharmados többséggel megnyert három választás eredményét nem tekintik ebből a szempontból mérvadónak."

A nagy relativizmusban, minden elindul lefele, ki is irtják az emberekből a jóra való törekvést. Anarchiában, ami a liberális demokrácia, a ragadozók uralkodnak és a többség csak túlélni akar, innen következik egyenesen a mindenki átver mindenkit világa. És akinek nem tetszik, oda mondják a neoliberál hívők : "legyél te is ügyes", azaz élj embertársaid kizsákmányolásából, megkárosításából. Nem én vagyok extrém, hanem a rendszer. :3

A „részvételi demokrácia" délibábja az Operánál

http://www.flagmagazin.hu/politika/a_reszveteli_demokracia_delibabja_az_operanal

politika 2015. 01. 06.

Januárban ritka jelenség a délibáb még a Hortobágyon is, hát még az Operánál.

A ritka természeti jelenségnek járó csodálattal hallgattam a MostMi! internetes közösség által szervezett január másodikán tartott kormányellenes tüntetés szónokait, köztük a stüszi kalapban, irhabundában a mikrofonhoz lépő Madarász Csaba „részvételi demokrácia szakértőt". A jeles szónok - aki bizonyára maga határozta meg ekként a foglalkozását - felszólította több ezres hallgatóságát „a rendszer közös javítására", és a külföldi példák követésére buzdított: „világszerte megfigyelhető, hogy az interneten, az utcán szerveződő mozgalmak képesek voltak megújítani a demokráciákat".

Lelki szemeimmel már láttam is, hogy izibe megszerveződik a hazai „Occupy Wall Street" mozgalom, s azon járt az eszem, hogyan lehetne a nevét magyarosítani. („Foglaljuk el a Kossuth-teret"? Nem biztos, hogy a 2006-os események ismeretében népszerű lenne. Esetleg: „Foglaljuk-e a Széchényi rakpart 19-et!"? Netán: „Legyen a népé a Sándor palota!"?)

Az ellenzéki politika megújítása, a demokrácia radikális újjáteremtése az eddig létezett politikai pártok, és a képviseleti demokrácia elvének egyidejű elutasításával olyan dilemma, mely már 1991 őszén, a Demokratikus Charta megalapításakor, Magyarországon is kifejezésre jutott. Húsz év múlva, 2011 szeptemberében is ugyanezzel néztek szembe a Occupy Wall Street környezetvédő és antiglobalista alapítói, akik a „Mi vagyunk a 99 százalék!" jelszóval demonstráltak. Mi több: a képviseleti demokrácia korlátai, a manipulálható többség téves döntéseinek veszélye már a 18. században komoly fejtörést okozott a legjelesebb gondolkodóknak.

Jean-Jacques Roussseau volt az a 18. századi, zseniális gondolkodó, aki már azelőtt elutasította a hagyományos képviseleti demokráciát, hogy megdőlt az abszolutizmus, és a francia forradalmárok kísérletet tettek volna az ideális társadalmi rendszer megteremtésére. Rousseau pontosan ugyanazt akarta, mint Várady Zsolt, az Orbán-rendszer elleni tüntetés fő szervezője: „meghallani a nép hangját" és „bevonni a társadalmat a döntésekbe". A „genfi polgár" a Társadalmi szerződés című munkájában logikusan kifejtette, hogy az állampolgárok által megválasztott képviselők, illetve az őket összefogó pártok miért nem alkalmasak a tömegek igazi érdekeinek képviseletére. Abból indult ki, hogy a nép szuverén, és a közakarat a legfőbb jó, a jog és az igazság, a törvények forrása. Viszont: a közakarat nem azonos az egyes polgárok akaratának összességével, akiket egyéni érdekeik megtéveszthetnek, eltéríthetnek a közérdek képviseletétől. A közakarat, a „volonté générale" nem más, mint a szuverén nép kollektív döntése, mely kifejezi az egyének racionális választását. Az emberek, hála az észnek, a felismert szükségszerűségnek, meghaladhatják az egyéni különbségeket és érdekeket, s ettől aztán mindenki képessé válik az érdekek szolidaritásának felismerésére. Másként kifejezve: meg lehet ugyan kérdezni a népet, hogy mit akar, de azt nem kötelező figyelembe venni, hiszen végső soron a bölcs törvényhozó értelmezi, sőt, hajtja végre az általa felismert, igazi közakaratot.

Az Operánál tartott gyűlés szónokai által követelt „részvételi demokrácia" olyasfajta „bázisdemokrata", a képviselők visszahívását állandóan napirenden tartó rendszert vizionáltak, mely képes arra, hogy azonnal korrigálja hibás döntéseket. Ugyanakkor ez a politika folyamatos konzultációt tart fenn a választókkal, s szívén viseli a legszegényebbek, az éhezők, a hajléktalanok érdekeit. A gondolat nemes, és megdobogtatja a szívet, csak a gyakorlati megvalósítása erősen kétséges: ezeknek az egyébként etikailag helyes elveknek a gyakorlatba való átültetése olyan mértékű instablitást idéz elő egy politikai rendszerben, amit egy „felvilágosult zsarnok" képes, de csak ideig-óráig, ellensúlyozni. Ismeretes, hogy 1789-es francia forradalom, mely Rousseau hatására az Emberi és polgári jogok nyilatkozatában a törvények forrásának a közakaratot tekintette, végül a jakobinus diktatúrához, az első császársághoz, és végül a monarchia restaurációjához vezetett.

Az ideális demokrácia eszménye és a képviseleti demokrácia rideg valóság között jókora szakadék tátong. Az ideált mindig szembe lehet állítani a megvalósult gyakorlattal (sőt, mint Rousseau példája mutatja, az angolszász mintára elképzelt jövővel is), de ez nem visz közelebb a problémák megoldásához. Ezért tűnik, ma már mosolygtatónak a Demokratikus Charta 1991 szeptember 17-én közzé tett, 162 jeles értelmiségi által aláírt nyilatkozata, mely szerint „Demokrácia akkor lesz", ha az ott felsorolt 17 (!) pont megvalósul.

A MostMI! internetes közösség szónokai nem jutottak el odáig, hogy pontokba szedjék, miféle feltételek teljesülése esetén ismernék el Magyarország politikai rendszerét demokratikusnak. Csak azt tették nyilvánvalóvá, hogy elutasítják az illegitimnek tekintett Orbán rendszert, ugyanis a 2014-ben kétharmados többséggel megnyert három választás eredményét nem tekintik ebből a szempontból mérvadónak. Úgy tűnik, hogy ez az elvi alap, melyen az eddigi tüntetéseken sem sikerült túllépni, nem lesz elég a következő választáson eséllyel induló ellenzéki alternatíva felépítéséhez.

Pelle János - www.valasz.hu

2015. január 6., kedd

A liberálisok szerint még az iskolában sem kell erkölcstan, a hittan világi alternatívájaként. Nekik nincs is, de így a verseny sem tiszta. Az olimpián se lehet büntetlenül csalni, doppingolni, legalábbis ha lebuknak vele! Szabályok vannak, és egyenlőek a versenyfeltételek. A liberális kapitalizmusban viszont nagyon nincs esélyegyenlőség, annál inkább nő a vagyoni egyenlőtlenség. Nem tisztességes úton is egyre több profit kell, a nemzetközi pénzvilág-gazdaság szereplői csak a jogszerűség látszatára adnak, vagy ha elég lobbierejük van, akár még arra sem. Ez biztosan nem népérdekű rendszer = nem demokratikus. Pláne nem baloldali! A balliberálisok mégis bankárpártiak saját nemzetükkel, annak középosztályával és szegényeivel szemben!

A liberálisok szerint még az iskolában sem kell erkölcstan, a hittan világi alternatívájaként. Nekik nincs is, de így a verseny sem tiszta. Az olimpián se lehet büntetlenül csalni, doppingolni, legalábbis ha lebuknak vele! Szabályok vannak, és egyenlőek a versenyfeltételek. A liberális kapitalizmusban viszont nagyon nincs esélyegyenlőség, annál inkább nő a vagyoni egyenlőtlenség. Nem tisztességes úton is egyre több profit kell, a nemzetközi pénzvilág-gazdaság szereplői csak a jogszerűség látszatára adnak, vagy ha elég lobbierejük van, akár még arra sem. Ez biztosan nem népérdekű rendszer = nem demokratikus. Pláne nem baloldali! A balliberálisok mégis bankárpártiak saját nemzetükkel, annak középosztályával és szegényeivel szemben!

Neolib rendszerre jellemző a bűnözés és a zűrzavar, ami a szabadosság - rendetlenség elkerülhetetlen következménye. Ha betörnek egy ablakot és kijavítatlanul marad, az arra járók azt gondolják, hogy senki nem törődik a házzal. Hamarosan egyre több ablakot törnek be, és az anarchia szelleme az épülettől az utcára terjed; jelzést adva arra, hogy mindent szabad. A gazdaság is pont így van ezzel : tisztességtelenség eltűrése vérszemet ad, felbátorít. Ezért lehetnek kifejezetten az idősek átverésére utazó árubemutatós, egészségnapos bűnszövetkezetek is, melyeket eltűr a nem igazság hanem csak jogállam.

Bogár László: Banksztervilág

http://www.flagmagazin.hu/gazdasag/bogar_laszlo_banksztervilag

gazdaság 2015. 01. 06.

A címben szereplő angol szójáték a banker (bankár) és a gangster (gengszter) szavakból tevődik össze. Arra utal, hogy a fő veszély ma már nem a bankrabló, hanem sokkal inkább a „rablóbank".

Az ilyen szavak azt jelzik, hogy az elmúlt évtized folyamán egyre drámaibb módon kénytelen szembesülni a világ a 21. század kapitalizmusának valóságos természetével.

A fiatal kora ellenére máris Nobel-díj aspiráns francia Thomas Piketty, aki a „Tőke a XXI. században" című bestsellerével egy csapásra világhírű sztárközgazdász lett, éppen most utasította vissza hazája legmagasabb kitüntetését, a Becsületrendet. A hatalmas médianyilvánosság előtt arra hivatkozott, hogy nem az állam feladata az érdemeket megítélni. Az államnak inkább azon kellene munkálkodnia, hogy az összeomlóban lévő társadalmi, gazdasági, de legfőképpen erkölcsi rendet próbálja meg helyreállítani.

Piketty, akárcsak két és fél évszázaddal ezelőtt Adam Smith, a klasszikus közgazdaságtan atyja, egyébként mélységesen hisz a kapitalizmusban, és a piacot a világtörténelem legjobb önszabályozó gépezetének tartja. De, akárcsak Adam Smith, ő is úgy gondolja, hogy az önszabályozás kizárólag akkor működik, ha, nagyon leegyszerűsítve a lényeget, mindenki becsületes. Tehát ha nemcsak a jogrend szigora kényszeríti ki elrettentő szankcióival a becsületes magatartást, hanem az erkölcsi rend is szilárd, ezért eleve önmagát zárja ki a piac önszabályozó rendszeréből az, aki mások kárára kíván magasabb profithoz jutni, üzleti sikereket elérni. Hogy megértsük, miért nem így működik a globális kapitalizmus, abból kellene kiindulni, hogy minden társadalomszerveződési mód egyik döntő fontosságú eleme az a komplexum, amely arról gondoskodik, hogy a szerveződési rendszert működtető alapvető létkarakterek finommegmunkálása minél tökéletesebb legyen. Egyszerűen azért, mert így csökkenthető a társadalom „gépezetében" fellépő „súrlódás", amit konfliktusként érzékelünk. Ennek a törekvésnek a lényegét talán azzal a hasonlattal lehetne megvilágítani, amit egy paradoxon ír le. A legdrágább autók, mondjuk egy Bentley, és a legolcsóbb kis autók között hetvenszeres az ár különbség, miközben a legtöbb teljesítménymutató terén a különbség csak hétszeres. Mi lehet az a titokzatos többlet, ami megtízszerezi a „normál" árkülönbséget? A válasz pedig nem más, mint a Bentley-alkatrészek finommegmunkálásának és összeillesztésének rendkívüli gondossága.

A rendkívüli hírnév és elismertség már ennek a következménye, így közvetlenül kétségtelenül ezt kell megfizetni az igen magas árban. Mindez ugyanígy van a társadalmak esetében is. Minél nagyobb gondot fordít egy adott emberi közösség egyes tagjai létkarakterének finommegmunkálására és ezeknek a társadalmi lét során történő összeillesztésére, annál sikeresebben fog működni.

Ehhez azonban először is arra van szükség, hogy egy társadalom tisztában legyen azzal a komplex szabályrendszerrel, amely meghatározza a létkarakter valódi minőségét, a család, az iskola, a munka világa és a média mint „megmunkáló" intézmények összehangoltan igyekezzenek mindent megtenni azért, hogy mind a megmunkálás, mind az összeillesztés a lehető legprecízebb legyen. A 21. század globális kapitalizmusát irányító erők azonban láthatólag nem ezt tekintik a meghatározó szerveződési elvnek. A két alapvető létkarakter a nyugatias modernitás létszerveződési modelljében a tőketulajdonos (tőkés) és a munkaerő-tulajdonos (munkás).

Nekik kellene tehát egy, a játékelmélet nyelvén szólva, pozitív végösszegű játszmában becsületesen együttműködniük annak érdekében, hogy mindenki nyertesnek érezhesse magát. A világ egészét tekintve azonban egyre inkább egy létfelélő és önpusztító, kényszerűen negatív végösszegű játszma részesei vagyunk. Az öngerjesztő örvénylések nyomán egyre gátlástalanabbul viselkedő globális tőkestruktúrák, főként pénzügyi, kereskedelmi, energetikai, távközlési és médiamonstrumok, egy olyan ellenőrizhetetlen hatalmi „szuper teret" hoztak létre, amelyet a világ legnagyobb nemzetállamai sem képesek már komolyan befolyásolni.

Ez a komplexum a munkaerő-tulajdonosokat engedelmes munkaerőnek és fogyasztóerőnek tekinti, és nagyüzemi módszerekkel, cinikusan és gátlástalanul a kirablásukra törekszik. Az egyetlen reménykeltő mozzanat az, hogy a folyamat eddigi haszonélvezői is érzik a veszélyt. Ma már az uralkodó nézetrendszert képviselő igen tekintélyes sajtóorgánumok is „mérgező és agresszív szervezeti kultúráról" írnak, és hangsúlyozzák, hogy mindez viszonylag könnyen válik mindent elsöprő erővé, de megfékezésük később óriási erőfeszítéseket és esetleg igen-igen hosszú időt igényel.

Felhívják a figyelmet arra is, hogy ez a világértelmezési logika és az erre épülő hétköznapi létstratégiák rohamos gyorsaságú elterjedése az egész hatalmi és politikai rendszer felbomlásához, végső soron pedig általános anarchiához és káoszhoz vezethet. Hamis értelmezési keretek között, „mérgezett" fogalmakkal zajló álviták helyett tehát ezzel kellene foglalkoznia a politikai kommunikáció világának, reménykedvén, hogy talán még nem késő.

Bogár László – magyarhirlap.hu

2015. január 3., szombat

Liberális átnevelő táborrá akarják süllyeszteni az Európai Uniót. Ennek a liberalizmusnak természetes része a személyválogatás. Kik hiányoznak az USA korrupciós listájáról? Ennek még a megkérdezése is szentségtörés. Húsz évig nem létezett lista a harci kelléktárban.

A liberalizmus nem tud örökké ellenállni a demokrácia erőinek

http://hunhir.info/index.php?pid=hirek&id=81001

2015. január 02. 21:42 Hunhir.info

Ezt belátták a tengerentúlon is. Ezért küldtek felforgató ügynököt Európa kellős közepébe. A busásan megfizetett, gátlástalanra tréningezett ágens tábort toborzott hamar. S az összetrombitáltak most demokráciát követelnek. Úgynevezett „liberális demokráciát", amely mételyezőbb, mint az egykori „szocialista demokrácia" volt. Nem véletlenül követelte 1990-ben az akkori zsoldos ügynöksereg a „jelző nélküli demokráciát". Most ugyanazok, és szellemi utódaik „liberális demokráciáért" tombolnak.

Újra „jelzős" demokráciát akarnak ránk erőltetni.

Nagyrészt az egykori „szocialista demokrácia" haszonélvezőinek utódai morognak. Külső nyomással a törvényhozásba is beerőltettek egy egyszemélyes „pártot", hogy képviselje a politikai vandalizmust a patinás, neogótikus falak között.

Parazita politikus a parlamentben.

„Lehet, hogy nagy gazember, de ő legalább a mi gazemberünk" – mondták, mint már annyiszor, az óceán túlsó partján. Az egyes ottani irányítók már rég elvesztették az egykori morális felsőbbrendűségét. S ezt ők is tudják, de gátlásaik nincsenek.

Felforgató ügynököt küldtek a demokraták ellen.

Liberális átnevelő táborrá akarják süllyeszteni az Európai Uniót. Ennek a liberalizmusnak természetes része a személyválogatás. Kik hiányoznak az USA korrupciós listájáról? Ennek még a megkérdezése is szentségtörés. Húsz évig nem létezett lista a harci kelléktárban.

Miből építette tengerparti luxusvilláját a maoista?

Ez nem érdekli Jó Barátját. Belefér a liberális hegemonizmusba. Ez az ideológia – közismerten – külső erő által szervezett felforgató mozgalom. Mindenhol az alja viszi előre a liberális expanzionizmust. Fizetett vörös gárdistákkal dúlnak. A liberálisok vandalizálják a társadalmat.

Fiatalokat, mint szarvon kötött marhákat visznek a liberalizmus mészárszékére. Parazitabűnözéssel, droggal, celebek kényeskedésével, cukiskodásával bontják a társadalmat. Tudatot rombol a kulturális selejt, a művészeti gagyi, a szélsőségnek követendő mintává emelése.

Mindezt korlátlan pénztámogatással.

Vörös gárdisták sem dobálnak klaviatúrát ingyen, nem másznak kerítést, nem őrjöngnek erkélyen fillérekért. Elfogyott a pénz, eltűntek az emlékmű miatt hisztizők. Megoszlott a pénz – megoszlott az ultra liberális egységfront. Csak a dacos ellenségkeresés maradt meg.

Ehhez is külső szellemi hátország kell.

A belső vezérürük üresfejűsége azt a látszatot kelti, hogy mozgalmuk könnyen semlegesíthető, kompániájuk hatástalanítható, korrupt szerzéseik leleplezhetők, a főkorruptak passzra tehetők, és egykori birodalmuk jelképesen autóparkolóvá gyalulható.

De nem, mert kártevésük megfékezhetetlen.

A liberalizmust nem lehet lerombolni, a liberalizmus maga a rombolás.

Kovács G. Tibor - Facebook

Nem a nyugati neolib érdekszféra gyarmata lennénk akkor, és nem lenne szükség a bal és jobb liberális hazaárulók helytartóságára, azért ellenzi zsigerből minden libsi bibsi demokrata az eurázsianizmust! Magyarországnak egy olyan politikai közegre van szüksége, amiben az elnyugatosodott, elkényelmesedett, velejéig elkurvult politikai elit nem teheti meg többé, hogy a közmédiát és oktatást a degeneráltság és dekadencia szolgálatába állítja, ha valaki eleget fizet érte. Az Eurázsiai Gazdasági Unió gazdasági alapját jelenti annak a politikai környezetnek, amiben nem tud hatalmi pozícióba jutni olyan politikus, aki élet- és társadalomellenes eszméket képvisel.

Nem a nyugati neolib érdekszféra gyarmata lennénk akkor, és nem lenne szükség a bal és jobb liberális hazaárulók helytartóságára, azért ellenzi zsigerből minden libsi bibsi demokrata az eurázsianizmust!

Bábok legyünk, vagy szabadok?

http://www.hidfo.net.ru/2015/01/01/babok-legyunk-vagy-szabadok

2015.01.01 14:36

2015 január 1-jén megkezdte működését az Eurázsiai Gazdasági Unió, az Oroszország, Belorusszia, Kazahsztán és több újonnan csatlakozó ország által épített szövetségi rendszer. "Áruk, szolgáltatások, tőke és munkaerő szabad áramlását biztosító közös piac", valamint fokozott együttműködés az energetika, ipar, mezőgazdaság és szállítmányozás terén. A nyugati országok eddig a szó szoros értelmében elhallgatták az új szövetségi rendszer építését - legfeljebb érintőlegesen említette a média, mint Putyin álmát a Szovjetunió feltámasztásáról -, és miközben nem engedték a tömeg figyelmét keletre fordulni, mindent elkövettek, hogy ez a szövetség ne jöhessen létre. Be akarták dönteni az orosz gazdaságot, korrumpálni akarták a belorusz kormányt, szembe akarták fordítani Kazahsztánt Oroszországgal, és az elképzelhető legvadabb módszerekkel próbálkozott a nyugat, hogy ne legyen számunkra alternatíva.

A kritikusok minden bizonnyal új frontot nyitnak most, az új szövetségi rend ugyanis a mai nappal megkezdte működését, nem tehetik meg, hogy nem beszélnek róla. Tehát fel lehet tenni a kérdést, mielőtt ők teszik fel; miért van szüksége Magyarországnak, és Kelet-Európa más országainak egy újabb, "áruk, szolgáltatások, tőke és munkaerő szabad áramlását biztosító közös piac"-ra, amikor az Európai Unió mindezt biztosítja nekünk?

A válasz nagyon egyszerű: nincsen rá szükségünk. Pontosabban: nem erre van szükségünk. Magyarországnak nem a piac kell. Nekünk újjá kell építeni a magyar nép hátországát, amit a nyugat 15 év alatt nyugati kézre elprivatizált, majd az Európai Unió 10 év alatt lebontotta azt, ami megmaradt belőle. Tehát a kritikusok kérdésfelvetésének nincs értelme: Magyarországnak nem a közös piac kell. Magyarországnak egy olyan politikai közeg kell, ami az államot - mint eszközt - a nép szolgálatába állítja. Magyarországnak egy olyan politikai közeg kell, amiben a politikusok nem tehetik meg, hogy a kisebbségek oltárán feláldozzák az országot, hogy homoszexualitásra és társadalomellenes létszemléletre tanítsák a magyar fiatalokat. Tehát elég könnyen megválaszolható a kérdés: egy olyan országnak, ahol a szakképzett munkaerő hiánycikk, ipara gyakorlatilag nincs, civilek kezében számottevő tőke szintén nincs, nem a munkaerő, áru és tőke szabad áramlására van szüksége.

Mire van szüksége Magyarországnak?

Nekünk nem csak az Eurázsiai Gazdasági Unióra van szükségünk. Az Eurázsiai Gazdasági Unió nem elég. Nekünk arra a politikai unióra van szükségünk, ami az Eurázsiai Gazdasági Unióra épülni fog. Magyarországnak egy olyan politikai közegre van szüksége, amiben az elnyugatosodott, elkényelmesedett, velejéig elkurvult politikai elit nem teheti meg többé, hogy a közmédiát és oktatást a degeneráltság és dekadencia szolgálatába állítja, ha valaki eleget fizet érte. Magyarországnak arra van szüksége, hogy felnőjön egy új generáció, akik számára a homoszexualitás, a vallásellenesség nem alternatíva, a haza elárulása pedig fel sem merülhet. Magyarországnak egy hazafias szellemben nevelkedő ifjúságra van szüksége, akinek az anyaföld és tradíció szolgálata mindennél többet jelent. Magyarországnak arra van szüksége, hogy a nyugat mocskát levetve magáról újjászülessen.

Mit jelent nekünk az Eurázsiai Gazdasági Unió? Áruk szabad áramlását? Jó befektetési lehetőséget? Nem. Nincs árunk, nincs tőkénk, és a hazánkat sem hagyjuk el. Minket ez mind nem érdekel. Nekünk arra az Eurázsiai Unióra van szükségünk, ami az életigenlés kizárólagosságát követeli meg a politikai elittől. Arra a politikai közegre van szükségünk, ami rákényszeríti a politikusokat arra, hogy a haza szolgálatába álljanak, mert nem lesz számukra más lehetőség, ha politikusok akarnak maradni. Az Eurázsiai Gazdasági Unió születése azt jelenti, hogy a politikai elit háromszor is meg fogja bánni, amiért minden, hazafias szellemben szerveződő mozgalmat és pártot már a születése pillanatában szétvertek. Most a tradíció új formája van felemelkedőben. Amit kisebb, elszórt formában el tudott fojtani a nyugati elit, most feltámad és egyetlen, hatalmas erőként rájuk kényszeríti akaratát.

Az Eurázsiai Gazdasági Unió gazdasági alapját jelenti annak a politikai környezetnek, amiben nem tud hatalmi pozícióba jutni olyan politikus, aki élet- és társadalomellenes eszméket képvisel.

Miért kell nekünk az Eurázsiai Gazdasági Unió, és miért nem kell az Európai Unió?

A különbség a két politikai közeg kiválasztási rendszrében van. Az Európai Unióban nem juthat a hatalom közelébe olyan politikus, aki hazafias szellemiséget, a tradicionális értékeket, az életigenlő létszemléletet képviseli. Ellenben hatalomra juthatnak homoszexuálisok, drogosok. Gyakorlatilag elég nyilvánosan bejelenteni, hogy valaki az egész lényével egy főbenjáró bűnt képvisel, máris garantált számára a politikai karrier, vagy elismert művész lehet. A nyugati elitnek politikai prostituáltakra van szüksége minden országban. Minél inkább prostituált valaki, annál jobb nekik, mert annál könnyebb irányítás alatt tartani azzal a fenyegetéssel, hogy a piszkos ügyei nyilvánosságra juthatnak. Ez az Európai Unió - nekünk ez nem kell.

Nekünk az a politikai közeg kell, ahol nem juthat a hatalom közelébe az az ember, aki a nyugat összes mocskát egy személyben képviseli. Ez a politikai közeg ma öltött hivatalos formát. Magyarországnak minél hamarabb át kell jutnia ebbe az új közegbe, mert ez az új szövetség az újjászületés ígéretét jelenti. Elég egy pillantást vetni arra, milyen büntetés jár Oroszországban a homoszexuális propagandáért, vagy vallásellenes extrémizmusért. Ez egy olyan politikai közeg, aminek más elvárásai vannak, és ezek az elvárások a magyar nép érdekével, értékítéletével egybeesnek.

Az Európai Unióban híres lehet lenni, ha valaki szakállas nőnek öltözik, állatokkal közösül, vagy egyszerűen csak homoszexuális.

A nyugat tomboló főnixe - a magyarságot is felemésztené

Nekünk ehhez a "civilizációhoz" semmi közünk. Soha nem is volt, és soha nem is lesz. Mindig is idegenek leszünk az Európai Unióban, mert ez egy másik civilizáció, ami a magyarság létszemléletével összeegyeztethetetlen értékrendet képvisel. A magyar nép az eurázsiai civilizáció szerves része. Értékeink, értékítéleteink, politikai véleményeink, a fiataljaink körében továbbra is kimutatható konzervatív attitűd mind ezt mutatja. Nem az individuális nyugathoz tartozunk, de a kelet kollektivizmusa is távol áll tőlünk. Híd vagyunk, átmenet vagyunk, - egy a kelet és nyugat közti önálló civilizáció, az eurázsiai civilizáció része vagyunk.

Egy olyan nép vagyunk, amit idegen hatalmak arra kényszerítenek, hogy felszámolja önmagát. Pedig van alternatíva. Kiléphetünk az Európai Unióból, lerázhatjuk az amerikai befolyást, és Magyarország nem lesz elszigeteltségben. Mostanra több mint 40 ország jelezte Moszkva felé, hogy érdekelt lehet az eurázsiai átmenetben és megkezdené az integrációt. Ez elszigeteltség? Vaszilij Nebenzija orosz külügyminiszter-helyettes ezt az Eurázsiai Gazdasági Unió indulásának előestéjén jelentette be, a Ria Novosztyinak adott interjúban. Egy több mint 40 ország által választott szövetségi rendszerbe kerülhetünk, ahol a szövetségesek a miénkkel megegyező értékeket vallanak, és gyermekeinket, unokáinkat nem akarják homoszexuálisnak, drogosnak vagy bantu négernek nevelni.

Tehát a kérdés kézenfekvő: meddig leszünk még szövetségi viszonyban az ellenséggel?

A nyugat hangadói szerint mi egy demokráciában élünk. Csakhogy egy demokráciában, ha kormányt választanak, négyévente megkérdezik a választókat arról, hogy meg vannak-e elégedve, vagy inkább megválasztanak valami mást. Mi több mint 10 éve vagyunk az Európai Unió tagjai. Azóta senki nem kérdezte meg a választókat arról, hogy meg vannak-e elégedve, vagy valami mást akarnak. Tehát, elég volt a képmutatásból. Ez nem demokrácia. A demokrácia akkor esedékes, amikor vasárnap reggel kinyitnak a szavazókörletek, és választani lehet, hogy akarjuk-e Magyarország újjászületését és az Európai Unióból kilépést, vagy megmaradunk az elmúlt 25 év egyetlen látható eredményénél, Conchita Wurstnál.

Elég volt abból, hogy Washington bábja Magyarország, és végignézzük népünk pusztulását, miközben az ország reménységei Londonban mosogatnak. A mai naptól van valós alternatíva. A liberálisok amióta csak léteznek, mindig gondoskodtak róla, hogy Magyarország az éppen aktuális süllyedő hajón maradjon. Ez alkalommal ne hagyjuk nekik!

2015. január 2., péntek

Most mi "Programok, szilárd és megvalósítható elképzelések nélkül minden demonstráció pusztán csak pótcselekvés?" Van program, a fentebb említett dogmatikus doktrínák, a soha véget nem érő megszorítások, a felső tízezer diktatúrája a társadalmi többség felett! Ezt akarják, ezért tepernek és használnak ki minden alkalmat a tüntetésre, ha nincs miért akkor kitalálnak. Olyan önös érdek vezérelte brancsbéliekről van szó, akik egzisztenciálisan függenek a balliberalizmus társadalmilag beágyazott hálózatától. Nem értünk szervezkednek tehát! Nem szavaztam a Fideszre, félig meddig az is liberális sajnos és azért jobb a Jobbik. Amit a várady zsolt féle "most mi" kamucivilek, álelégedetlen zsidaj felsőközép osztálybeliek nácinak és ezzel elfogadhatatlannak tartanak. Akik hangsúlyosan nyugatos neo - liberálisok, helyi társadalmi és szociális értékekkel szemben mindig piacpártiak - bankárbarátok, és vadkapitalisták!

A háttérhatalom célja, ukrajnai és arab tavaszos módra destabilizálni az országot. Nem csak a kormányt, hanem a mindennapi életet akarják ellehetetleníteni, nem nyugszanak bele hogy a magyar nép nem kért a balliberálisok pártjaiból, ha kell újakat hoznak létre!

Nem szavaztam a Fideszre, félig meddig az is liberális sajnos és azért jobb a Jobbik. Amit a várady zsolt féle "most mi" kamucivilek, álelégedetlen zsidaj felsőközép osztálybeliek nácinak és ezzel elfogadhatatlannak tartanak. Akik hangsúlyosan nyugatos neo - liberálisok, helyi társadalmi és szociális értékekkel szemben mindig piacpártiak - bankárbarátok, és vadkapitalisták!

"Programok, szilárd és megvalósítható elképzelések nélkül minden demonstráció pusztán csak pótcselekvés?" Van program, a fentebb említett dogmatikus doktrínák, a soha véget nem érő megszorítások, a felső tízezer diktatúrája a társadalmi többség felett! Ezt akarják, ezért tepernek és használnak ki minden alkalmat a tüntetésre, ha nincs miért akkor kitalálnak. Olyan önös érdek vezérelte brancsbéliekről van szó, akik egzisztenciálisan függenek a balliberalizmus társadalmilag beágyazott hálózatától. Nem értünk szervezkednek tehát!

A tanárok, és más közfoglalkoztatottak elégedetlenkednek? Nagyrészt helyén hagyta a Fidesz a régi libsiket, csak aki nyugdíjba mentek ahelyett lettek mások. Vezető közhivatalnoki beosztásokban nemigen történtek személycserék, a Klebelsberg központ meg 2010 utáni új intézmény. Régi álbalos ballib kamuszakszervezetek akik tüntetnek, a tandíj ellen NEM tüntettek 2007 - 2008-ban. Pedig egyszerű az összefüggés : kevesebb diák, kevesebb tanár. A tömeges iskolabezárások 2010 előtt, a nagy körzetesítések vidéken, nemcsak a kistelepüléseken, igen.

Három kijózanító pofon a ballib tüntetöknek

http://alfahir.hu/harom_kijozanito_pofon_ballib_tuntetoknek

A tavalyi év végéhez hasonlóan, az idei év is egy kormányellenes tüntetéssel kezdődik. Pénteken valamelyik balliberális csoport fog újból az utcára vonulni, és ordítja majd bele az éjszakába: „Orbán, takarodj!'". Ha szerencséjük lesz, kivezényelnek rendőröket is, és akkor majd készülhetnek „szelfik" a békében álldogáló rendőrsorfal előtt, és majd „lájkolhatják" egymást mindenre elszánt tüntetők a „fészbúkon". Másnap reggel pedig abban a hitben ébredhetnek fel, hogy milyen sokat tettek az országért, a kormány ellen. Pedig hihetetlenül távol áll ez a feltételezés a valóságtól.

A „MostMi: Új országot építünk!" nevet viselő civil szerveződés fog demonstrálni január 2-án az Operaház előtt. Közleményükben így fogalmaztak: „szeretnénk azt a felszabadító élményt a téli ünnepek után is újra megélni, hogy nem vagyunk egyedül, hogy sokan és egyre többen vagyunk, akik ki merünk állni, fel merjük emelni a szavunkat a jelenlegi álságos rendszer ellenében, sőt, azt is tudjuk, milyen országban szeretnénk élni helyette: szabad és szolidáris országban".

Kétségtelen, alapesetben sokkal hasznosabb a társadalmi aktivitás, mint a fotelforradalmárok világhálós kommentelésben kimerülő „rendszerváltási" kísérlete, ugyanakkor mégis el kell keseríteni a ballib tüntetésekre igyekvő állampolgárokat, fiatalokat és időseket, mert annál nagyobb szolgálatot nem tudnak tenni ennek az „álságos rendszernek", mint hogy belesodródnak ebbe a civilnek mondott katyvaszba, amely jól láthatóan nem rendelkezik semmilyen konkrét politikai, társadalmi elképzeléssel, mondanivalóval, ugyanakkor tökéletesen megfelel bizonyos destabilizációs folyamatoknak.

1. pofon: Orbánt így nem lehet leváltani

Előfordulhat, hogy Orbán Viktor lemondjon a hatalmáról csak azért, mert néhány „dühös" fiatal mikrofont ragad és felszólítja erre? Valószínűleg, nem.

Orbán Viktor nem ma kezdte ezt a „szakmát". Ha valaki tökéletesen szimbolizálja az elmúlt 25 évet, akkor az a miniszterelnökünk. Nem hiába győzött egymás után kétszer is kétharmados többséggel, még úgyis, hogy ezt egyáltalán nem indokolta különösképpen semmilyen kormányzati teljesítmény. Éppen ezért lenne óriási hiba azt feltételezni, hogy Orbán Viktor és a mögötte álló szellemi holdudvar egyik pillanatról a másikra elfelejtett "kormányozni". Főleg annak függvényében, hogy gyakorlatilag megszűnt a „fenyegetettség" a baloldalról.

Orbán jelenkori legyőzhetetlenségét ugyanakkor mégis az idealizmus teljes hiánya biztosítja. A politikai csatározások, a szabadság és szolidaritás fogalmak emlegetése teljes mértékben értelmezhetetlenek abban a közegben, ahol a Fidesz a maga valójában létezik. Ahol száz és száz milliárdok tűnnek el, ahol a kollégiumi szobatárs a köztársasági elnök, ahol Simicska Lajos, Nyerges Zsolt, Andy Vajna és Mészáros Lőrinc közpénz-felhalmozását üzleti sikernek kell hazudni, ott mekkora súllyal bírhat egy „MostMi" által szervezett tüntetés?

Ezt a rendszert nem lehet ilyen egyszerűen lebontani, ehhez először a pénzcsapokat kellene elzárni, és miközben a felszólalók azzal biztatják a hallgatóságot, hogy elég a jelenlét is egy-egy ehhez hasonló összejövetelen, addig a profit ugyanúgy realizálódik a fideszes holdudvarban, és lehet, hogy Lázár János abban a pillanatban vásárol egy újabb lakást a 10 éves gyerekének.

2. pofon: Értékmentesen csak meghasonulnak az emberek

Egy pillanatra vissza kell térni 2006-ra, az akkori kormányellenes indulatok sem tudták kisöpörni a hatalomból Gyurcsányt és a sleppjét. Sőt, még mindig a parlamentben végzi kártékony munkáját a rendőrterrort személyesen levezénylő szocialista politikus. Pedig akkoriban nem az ellenzékiség volt az az erő, amely mentén a tüntető emberek képesek voltak egymással összefogni: nemzeti színű lobogók miatt vertek meg magyar embereket a rendőrök azon a szégyenletes őszön.

A szabadság, mint jelszó többek között azért is sántít, mert ezalatt a szervezők értékmentességet/semlegességet értenek. Még a saját oldaluk pártjaitól is képesek elhatárolódni ezek a civilszervezetek. A szabad ember valójában szilárd érték ítélettel bír, és képes ehhez viszonyítani a világot és környezetét, ezzel szemben azok, akik csak tagadni, cáfolni képesek, igen könnyen befolyásolhatóak, és erre igazán jó példa ez a ballib tüntetéssorozat. A résztvevők kénytelenek meghasonulni saját magukkal, politikai ízlésükkel, és kórusban kell szidniuk a máskor egyébként ajnározott Gyurcsányt, Mesterházyt meg a többi baloldali vezért.

Ha holnap megkérdeznénk egy tüntetőt, hogy milyen értéket, ügyet képvisel, minden bizonnyal bajosan válaszolna. Mert azzal nem vagyunk előrébb, hogy „Orbán, takarodj!".

3. pofon: Alkalmatlan emberek megmozdulása

A konkrét problémát azonban mégis az jelenti, hogy a január 2-ai tüntetésen résztvevők valóban elhiszik, hogy bármilyen erőt is képviselnek majd. Beleélik magukat abba, hogy az utcai jelenlétük miatt esett vissza a Fidesz népszerűsége. Előbb-utóbb úgy gondolják majd, hogy ők az ellenzék, és hogy az ellenzékiség kimerül abban, hogy Orbánt gyalázó táblákat tartunk magasba. Ebben persze nagy szerepe van a baloldali médiának is.

Melyik szervező ne szeretne bekerülni Kálmán Olga műsorába, és főműsoridőben elmondani, hogy mennyire dühítő is a balliberális egyetemi élet, és milyen fasisztoid ez a hatalom, szemben a szemkilövető szocialistákéval.

S ha már az imént megszólítottuk a tüntetni vágyó honfitársunkat, kérdezzük meg tőle azt is, hogy valóban egy ilyen „cheguevarás", „szabadelvű" fiatal kezébe adná az ország irányítását? A józan válasz, természetesen nem. Ha viszont kormányzásra alkalmatlan embereket követünk, mi értelme az egésznek?

A társadalom többsége elégedetlen az Orbán kormánnyal. Azonban ezek a tüntetések csak átverik ezeket a Fidesz által anyagilag tönkretett embereket. Programok, szilárd és megvalósítható elképzelések nélkül minden demonstráció pusztán csak pótcselekvés, hiszen semmilyen társadalmi haszna nincs, maximum annyi, hogy elhiteti a résztvevőkkel, hogy Orbán Viktor megunja az egészet, és átadja a hatalmat.

De kinek is?

Ha nem reális cél a kormányzat leváltása (arra alkalmas emberek hiánya miatt: és ebbe beletartoznak a baloldali pártok is), akkor vajon mégis milyen céllal szerveződnek ezek a tüntetések? Egyetlen haszna van, bizonyos mértékig ugyan, de képes destabilizálni az ország társadalmi rendjét, és minduntalan lehetőséget biztosít arra, hogy előbb-utóbb tragédiába torkolljon egy megmozdulás. De ez már a titkosszolgálatok asztala...

SICS